tisdag 13 januari 2009

Vad ska du bli när du blir..."smal"?

Hoho, Gissa vad som står nere i min källare just nu!? Något som jag redan kört skiten ur mig på i 26 minuter och (enligt den) bränt 234 kalorier...
En Crosstrainer! :D
Och nej, jag har faktiskt inte köpt en. Jag har lånat av Sus, så att jag kan testa hur det är innan jag bestämmer mig för om det är värt att köpa en egen eller inte.
Skit bra!

För att vara första gången så gick det relativt bra. Hade lite svårt att få in snitsen till en början, å så körde jag för hårt också (tror tydligen att jag är bättre tränad än vad jag är). Men det gick till slut..och kul var det. Skönt att slippa gå ut och halka om kull ena sekunden och blåsa bort nästa. Har fortfarande lite problem med hur jag ska stå för att inte bli helt slut i korsryggen, men snitsen kommer väl så småningom.
Ska försöka träna med den minst 25 minuter varje kväll nu, så får vi se vad jag bildar mig för uppfattning.

Jag har tänkt på en sak idag... Är jag ensam om att inte ha en jävla aning om vad jag vill göra i framtiden? Att inte ha ett dröm om vad jag vill bli, eller vad jag vill hålla på med?
Jag är bara 19, jag vet...men ändå.
Folk runt om kring mig har drömmar, orealistiska som trovärdiga, tråkiga som roliga...men inte jag.
Jag vet faktiskt inte ett dugg va jag vill göra. Får lite panik när jag hör alla andras tankar inför framtiden.
Själv sitter jag här, i byn som jag växt upp i, och är nöjd med situationen. Så länge jag mår bra, har ett jobb som jag trivs med (som jag har nu) och har råd att leva är jag glad. Har inte den blekaste aning om vad jag annars skulle göra...
Någon av er som känner som mig? Eller, vad har ni för planer/drömmar?

Min största dröm just nu är helt sonika att nå målvikten.
Om någon skulle fråga mig vad jag skulle göra vad jag blir "smal" är mitt svar: "Smal helt enkelt".
Sen är det stopp. Jag kommer inte på nått annat som jag verkligen skulle vilja kämpa för att uppnå. Kanske kommer med tiden. Blir lite lissen i ögat när jag hör alla andras stora drömmar, och själv sitter jag här utan en enda. Men jag är nöjd just nu, trivs med det jag gör, så varför skulle jag sträva efter något annat?

Nå nå...hur har det gått för Naannii idag då?
Mjaae, rätt så bra kan man nog säga.
Föll för några frestelser på jobbet. Snaskade i mig en halv chokladboll och en liten skiva vaniljkrans. Annars har det gått skäääjpligt. Var duktig igår när jag för en gångs skull hann/orkade laga mat så jag fick med mig en matlåda bestående av fullkorns ris och korvstroganoff. Så nå micro-mat blev det iaf inte.
2 små promenader och 26 minuter på crosstrainern. Godkänt.
Nu är Mina ben och armar är lite trötta, liksom hela jag.
Jämnvikt råder.

So so, vad har man mer att gnata om?
Hmm...nothing more in my head right now.

Får nog bli sängen.

Kämpa kämpa!
Ingenting är omöjligt!

3 kommentarer:

Sockiss sa...

ett tips ang crosstrainern! för att få bästa träning och bästa hållning ska man spänna de nedre magmusklerna under tiden man tränar. de typ under naveln. det ger jättemycket! va duktig du är som kämpar på! och framåt verkar det ju gå också!

Anonym sa...

Hej!
Ville bara säga att du absolut inte ska stressas av att du inte har några stora framtidsdrömmar just nu! Huvudsaken är ju att man är nöjd och glad. Du är bara 19 så vänta och se vart livet för dig och ha ingen ångest över det! När jag var 20 kastade jag mig på en utbildning eftersom "jag var så gammal" och kände att jag måste göra något med mitt liv. Nu fyller jag snart 30 och läser till det jag verkligen vill bli. Tog en massa år att komma på det men jag är så nöjd! (menar förstås inte att just studier eller ett speciellt yrke måste vara den stora drömmen men du förstår vad jag menar). När man läser bloggen får man intrycket att du lycklig och trivs med livet, härligt! So... no stress! :)

Anonym sa...

Om 6 år bor du i en 3:a i Karlstad. Du har just blivit klar med din utbildning till företagsekonom. Samtidigt har du utbildat dig till tatuerare. Ska börja jobba på skönhetssalongen "Someone Special" som tatuerare OCH företagsekonom !!!
Din pojkvän jobbar som kock/bartender på en av stans finaste restauranger.

Allt enligt din uppsats " Jag om 10 år" som jag nyss råkade läsa.

Kram från Papi