onsdag 7 januari 2009

Temp, kryss och sötsak

Ännu mer på väg åt rätt håll! Äntligen!
Dagen har gett mig två promenader på 25 minuter vardera, och 25 minuter av stainhard träning i källarn. Svettigt, härligt...och äntligen kul igen!
Sötsaker också, första dagen på mycket mycket länge har inte en enda godis eller fikabrödsbit slunkit ner. Yeeeyyy.
Inte ens den här livsfarliga saken hemma i mitt kök har dragit till sig mer uppmärksamhet än att jag var tvungen att ta kort på den för att visa er vad jag stått emot utan några svårigheter alls!


Såå, inget fika, inget godis idag, duktigt (klappar mig själv på axeln)...dock lite skräpmat (smisk borde det vara!). Ett mini-meal från sibylla glufsade jag i mig med god aptit när jag, älsk och Mikko var en sväng till Ludvika.
Men men, i det stora hela...Bra gjort Naannii! :)

Hade tänkt åka 5 km längdskidor nu till kvällen, men återigen tillät temperaturen inte sådana utsvävningar. Booooring.
Har varit under 10 minus hela dagen, å så fryser det på igen bara för att man har tid att göra nått roligt. Fy tusan!
Tur är det att jag har en sån snäll syster att jag får låna hennes längdskidor, pjäxor och stavar. Då kan man ju faktiskt ta det lugnt och vänta på att temperaturen sjunker nån dag. Tack Moa! <3

På tal om temperatur och allt sådant så har jag faktiskt köpt en termometer idag! Så nu kanske jag äntligen kan klä mig efter väder på mina promenader. :)

Vet ni vad mer? Jag ska på kryssning! :D
Den 1 Mars åker jag, älsk, Pisa och Hojen på en 3 dagars kryssning till Riga.
Ska bli sååå kul, och skönt att få komma bort lite.
Att ha tid att umgås, och slippa tänka på jobb och alla krångligheter som finns här hemma.
Lite frihet från det vardagliga livet helt enkelt!
Nu gäller det bara att fixa pass åt älsk, och leta reda på mitt egna.
Jag läääängtar!


Nej ni, jag har inte tid med detta längre.
Jag och älsk tittar på polarexpressen...Troligtvis den bästa julfilm som någonsin gjorts!?

Höres imorgon!

1 kommentar:

Anonym sa...

Varsegod! Här har man inte så mycket nytta av längdskidor, lite snö är det dock. Vill nog låna tillbaka dem nästa helg lite bara.Kul med kryssning! Du har förtjänat en liten resa!