måndag 12 januari 2009

Rätt vägval leder dig hem

Att ta tag i det här med min vikt är nog det bästa jag någonsin gjort för mig själv. Trots allt slit, alla "stå-emot"-situationer, alla tidiga mornar och alla depp-dagar så är det så jäkla mycket värt det! Jag känner hur jag för varje vecka orkar mer, blir piggare, och gladare.
Jag börjar sakta men säkert leva "mitt" liv. Det liv jag vill leva.
Jag har en lång bit kvar, men jag är ändå på gång.
Något jag aldrig trodde för ett halvår sedan!

Tack vare den här bloggen, puschar jag mig själv till att göra mitt bästa.
Tack vare allt stöd jag får från vänner, familj och er andra läsare orkar jag fortsätta kämpa när allt känns skit.
Tack vare Djin, min trognaste träningskamrat släpar jag mig ut i regn och rusk.
Tack vare er alla kommer jag klara av att fortsätta kämpa, och så småningom förhoppningsvis nå mitt mål.
Tack! <3
-----

Precis när jag börjar få upp ögonen för att åka längdskidor, vad händer då?
Jo, snön regnar bort!

Höll på att börja störtböla när jag öppnade dörren för att ta dagens vinter-morgonpromenad. Möttes av en värld full av slask, vatten, regn och GRÄS! Mer eller mindre hela gräsmattan syntes som ett dött slagfält, utan ett täcke underbar vit snö på sig. Fy bubblan va träääl!
Däremot var vägen (det enda man vill ska vara bar) självklart full av blank-is och vatten. Och Jag fick halka mig fram i snigelfart för att inte trilla på bumpen. Inge vidare rolig morgonpromenix, därför blev den inte en av de längre i mitt liv heller.

Kvällspromenaden blev dock längre, men också ondare. Trodde jag var så försiktig, men DRUTT så satt jag på knä i ett vattenfyllt ishål. Kallt blev det, och ont! Uhhhh. Mina knän som inte klarar av varken kyla eller stötar så bra. Haltning blev det, men som tur gick det över rätt så fort. Tog en sväng förbi coop och köpte lite mat som tygd på vägen hem. Tyngdlyftning samtidigt som man promenerar och gör något man måste är väl ändå den bästa träningen? :)

Träning i källarn har jag hunnit med å. 100 sit-ups, 20 armhävningar, 5 min hopprep och lite annat smått och gott satt verkligen fint efter helgens hamburger-ätande. Tror jag tryckte i mig 4-5 st igår :O . Bra för figuren? Oh NOOOO!

NU JÄVLAR!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så duktig! Och nu har du fått mig att vilja/orka fortsätta också. Tack för det! Hoppas jag kan peppa dig att fortsätta när du har depp-perioder. Kram