torsdag 29 januari 2009

Lycklig snärta är glad snärta

Happy-face är jag!
Inte för att jag tror att det kommer visa nedåt på vågen imorn, skulle dock bli mycket glatt överraskad om det gjorde det, men nej...Jag är helt enkelt bara glad ändå.
Trots bort-tappade träningspass och lite slarv.

Syster kom förbi i kväll, med en hel SOPSÄCK med kläder till mig! Kläder som hon blivit för liten för, och som visade passa mig perfekt! Var riktigt kul att ta på sig en tröja, som man förut testat, bara velat bryta ihop över det man sett, och nu kunna ha den perfekt!
Hur lyckligt lottad är jag inte som har en syster som ligger före mig i viktnedången? Som stöttar, ger mig tips, och dessutom smalnar ur kläder så att jag får utökad gå-ned-i-vikt-garderob?
Tack Moa, för allt! <3

Det är också roligt, både för mig och för sis, att jag efter att ha tittat igenom hela säcken bara tagit bort 4-5 plagg som jag inte vill behålla. Vi har aldrig haft samma klädsmak, och ännu mindre har jag velat ha hennes gamla kläder...och nu, jaaa...vad har hänt? Har vi båda fått bättre klädsmak tro? eller har vi bara blivit mer lika i val av kläder? :)

Imorgon jobbar jag sista dagen som bibblotant. Skönt, men oj så ledsamt.
Har insett att jag kommer vara ledig 3 dagar (TREEEE hela dagar) nästa vecka. När var jag det sist tro? 4-5 månader sen?
Blandade känslor.
Vad sjuttsingen ska jag hitta på alla dessa dagar? Jag kommer få huur långtråkigt som helst. Sitta hemma å uggla, när man är van med jobb jobb jobb. Nej fy fan! Och lön kommer jag bara få 1 gång i månaden istället för två. Och mindre. Bläää...
Men ändå. Jag kanske kan få igång viktminskningen igen. Jag kommer ha mer tid och ork till att träna. Mer tid att sova och mindre stress som stör vikten. Jag kommer ha chansen att ta tag i matbiten på riktigt. När senast hade jag tid att laga smalmat, BRA mat?
Nu kommer jag kunna laga smalmat en dag, ha smalmat i matlådan, och "slippa" käka onyttigheter i brist på annat.
Detta kanske är min chans att komma ifrån denna 83 kilos platå jag fastnat på?

Efter dessa tankar spelar det ingen roll hur det går imorn heller, för nästa vecka...ja nästa vecka lägger jag i en högre växel. En högre växel som troligtvis kommer att ta mig tillbaka till den tid då jag var pigg oftare än trött, glad oftare än ledsen och vresig, Smal oftare än tjock.
Nu trampar vi ner kopplingen, växlar upp till 4:an (istället för 2:an), och gasar(på ett hälsosamt sätt). :)

Föressten så lovade jag bilder från min å Pisas längdskidåkning. Här kommer det Pisa-bilder, både på benen och på marken. Känn energin från denna flicka.
Helg helg helg. Och min andra energi-källa kommer hem till byn. Lindaaaaa...<3
Nu tar vi oss ut på skotern, ut på längdskidorna, och barnvaktar underbaraste Wiggo.
Jippoiiiiii! :D
Helgen kommer bli super, det känner jag å mig!
Ännu en bild jag måste lägga ut. De säger att vi är lika, mami å jag. Å Mjaaaa...kanske lite va? xD
Haha.
Mams <3

Nej, nu får de va slutt på det här. Det är ju dock en arbetsdag kvar att klara av innan ledigt och jag får njuta av tiden med vänner och familj en hel helg.
Vännerna...Ojojoj, om jag bara kunde krama er lika mycket som jag tycker öm er! <3
// Happy-face för stunden

Inga kommentarer: