tisdag 20 januari 2009

Ledig och tränad

Å håjj va det har varit skönt att vara ledig idag.
Tyvärr blev det inge vidare "sova ut" då Djin redan klockan 9 kom och blötte ner hela mina händer (som på något vis hamnat utanför sängramen) med slisk och slask. Gnyende visade han starkt att jag sovit för länge (enligt honom, inte enligt mig) och att det tusan var dags för mig att masa mig upp och ut med honom.
Försökte somna om en stund, men han gav sig inte...Det var den sovmorgonen det.

Tog en promenix innan frukost. Snön bokstavligt talat ÖSTE ner! Det var knappt så man såg 10 meter framför fötterna pga. alla snöflingor som seglade ner i synfältet.
Efter frukost var det dags för städning, inte direkt dagens roligaste, men absolut det nödvändigaste! Dammade, putsade, sprang runt med snabeldraken och torkade som en idiot tills allt var klart, och jag äntligen kunde dra mig ner till källaren för lite skönare träning: Crosstrainern! :)

Tränade i 25 minuter och tog en dusch innan jag drog med mig tvätten upp och hängde den.
Sedan var det meningen att vi skulle in till stan och fixa älsk's pass...Tror ni det blev av?
nope, precis!
Varför i helvete är karlar så dåliga på att planera? när det var en timme kvar tills polisstationen stängde var han fortfarande på värkstan å höll på med en bil (det tar minst 45-50 minuter in till Ludvika). Då bröt jag ihop och åkte upp till Pisa och Carin istället.
Jag menar inte att det är dåligt att han hade jobb, tvärrt om. Han behöver alla jobb han kan få så tight som det är att få firman att gå ihop varje månad. Men han hade en enda bil på hela dagen, och den just då vi hade planerat att åka. Jipppiiii! Att jag påmint honom (nästan varje dag sen vi bestämde att vi skulle åka in idag) om att inte boka in någon bil under eftermiddan (han bad mig om det) hade tydligen inte hjälpt...det gjorde mig ännu mer förbannad.
Tur att man har såna underbara vänner vid sådana tillfällen, som lugnar ner en och får en att sluta sura. :)

Pisa bjöd oss på mat. Fläskfilé, klyftpotatis, sås och sallad. Så jävla mooomsigt! Själv åt hon bara sallad. Den knasen har börjat med nutrilett. :) "Man måste ju testa". Älskade Pis. <3
Hon och Hojen tävlar i vem av dem som kan gå ner mest i vikt. En riktigt bra sporre tycker jag. om ändå min älsk kunde tävla med mig. :P
Vem av dem som vinner återstår att se. Kan bli riktigt spännande, fast jag tror mer på Pis tror jag, hon är ju energi-källan själv. :)
Efter mat och prat blev det slapp innan jag åkte hem för att försöka vila bort den hemska mensvärken jag fick. "/

Vilning...sen var jag igång igen. Diskade och gick en kvällsrunda med Djin. Skottade snö och körde ett pass med den nya iform dvd:n (träna och trolla, med din kroppstyp) som jag lånat på bibblan. Jobbigt jobbigt..Jooooooobbigt! Efter 25 minuter orkade jag inte ett enda hopp, eller en enda armlyftning till. Helslut!
Häääärligt.

Helt klart godkänd ledig dag.
och mer än godkänd träning och mat!
BRA NAANNII! :D
Nu tar vi det här ett steg längre!

Inga kommentarer: