tisdag 6 januari 2009

On the way back

Jag känner mig gladare idag, stoltare.
Under dagen har jag lyckats ta tag i allt detta igen, om än bara lite så där halvt om halvt.

Jag tvingade mig själv ut på en lite längre promenad imorse, Tre-kvarts svängen avklarades till sist, och humöret gick genast upp i topp. Det är sjukt hur humöret påverkas när man är nöjd över något man gjort. Bara genom att genomföra något man vill, sjuder allt i höjden!

Tyvärr blev det väl lite nedgång när jag kom till jobbet och dagens arbetsuppgift blev att fylla ut allt nytt godis vi fått. Tänk att stå bland godiset en hel dag och plocka, när man egentligen inte ska äta godis! Utmaning? Oh yes!
Men, jag klarade det faktiskt riktigt bra...En enda godisbit slank ner under hela upp-plockningen. Dock blev det sämre på rasterna... Mackor, 1 mumsmums och ett X antal chokladbitar gick verkligen inte att motstå.

Mera mat blev det då Pisa skickade och ville att jag skulle bli med till Pizzan nu ikväll. Tänkte först inte åka upp alls, sen övergick dessa tankar i att jag skulle bli med utan att äta, bara vara sällskap. De gick inge vidare, som ni kanske redan förutspått...men jag åt åtminstone kycklingsallad och drack vatten, så lite duktig var jag ändå. :)

Tråkigt med alla dessa onyttigheter då dagen börjat så bra...Men det är ändå ett steg i rätt riktning!
Ett steg, är väl ändå bättre än inget!?
Nu kan (SKA) det bara gå åt ett håll...FRAMÅT!
Har börjat fundera på att köpa mig en Crosstrainer. Men jag vet inte...Nån av er som har/använder en sån?
Har hört många som pratat riktigt bra om dem, och tänker att det kanske skulle kunna vara ett alternativ till alla dessa promenader som inte blir av då graderna sjunker ner mot -20 och vädret inte tillåter uteaktiviteter.
Vi får se...pratas om att det kommer ett erbjudande på Coop snart, kanske snappar en då.
On the way back, one step at a time!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Marika har en crosstrainer! prata med henne :)//therese

Anonym sa...

Haha japp de har jag xD superbra! den ja köpte kosta bara 890 och fungerar hur bra som helst! =) köp en sån! =) skönt att slippa gå ut i kylan.. //Marika

Anonym sa...

Skönt att du är på G igen. Själv fasar jag inför att väga mig nu efter jul. Jag slöade visst till det lite väl mycket över lovet. Fikarasterna på Coop är livsfarliga, jag vet. Men fortsätt kämpa, den nya garderoben från Ullared skulle ju sitta väldigt fint till sommarn. Kram