torsdag 8 januari 2009

snåla tjuverier

Sitter här i min allra bästaste hemmaklädsel: Sov-shorts, Raggsockor och en av Jimmys gamla stickade tröjor. Myspys!
Har två gamla, men olästa Amelia tidningar som ligger och väntar på mig här bredvid, som jag köpte på biblioteket efter gallringen av gamla årgångar vi gjorde idag. Så det blir inge vidare långt inlägg. :)

Ännu en dag utan godis och fika. Och ännu mer på väg mot lättare tider.
Fy fan vad jag ska klara av det här!
Jag bara SKA!

Det är läskigt vilken skillnad man känner på kroppen bara genom att röra på sig en dag och vara nöjd med de ansträngningar man gjort. Man blir ju inte direkt smalare på en dag, som genom en fingerknäppning.... men känslan av hur man tror sig känna hur kroppen förändras, är underbar!
Jag önskar jag hade sånna dagar varenda dag. Kanske blir det så en dag...Man kan ju alltid hoppas! (önsketänkande)

Vet ni vad jag ska göra på Lördag morgon, tidigt som fasen?
Haha, jag ska sitta tjuv-spion på Biblioteket! :D
Nån jäkel snor bibliotekets tidningar nästan varenda Lördag.
Det är ju sjukt...vem är så mega snål att den inte har råd att köpa egna, utan måste ut tidigt som tusan för att hinna sno bibliotekets innan byn vaknar till liv?
Eftersom det är en sån liten by, så är jag och mamma riktigt nyfikna på vem tusan det kan vara (här känner alla, alla så att säga)...så nu ska vi (jag) ta reda på det!
Har pratat med han som delar ut tidningarna, och han trodde att han skulle komma vid 5-tiden nångång på Lördag morgon...Då ska jag sitta inne på biblioteket och spionera!
Haha, vilket nöje! Men jag ser faktiskt fram emot det...Bara tjuven kommer så, så jag får tillfälle att knacka på fönstret och göra en riktigt förudmjukande "aja-baja" pekning åt denne!
Löjligt, I know...Men den som snor tidningarna är ännu löjligare. Så nu ska den få smaka på sin egen medicin av morgonpigghet! :P

Dagens träning har blivit promenader...En på 45 och en på 30 minuter. Godkänt!
Dessutom har det blivit lite varmare, inte mer än -2 nu på kvällskvisten. Så imorn innan jobbet har jag tänkt åka lite längdskidor. Bara det inte regnar dvs.
Haha, man är verkligen aldrig nöjd med läget! Ena dagen för kallt, andra för varmt. Varför aldrig lagom? Finns det något lagom överhuvudtaget?

Vägning å mätning imorn också...Där går det då inte att få fläsket nå för mycket bortjagat åtminstone... ;)

Peace.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att inte skurken läser din blogg då. För då får du nog sitta där i onödan !
Lycka till " Bibbiotants-polisen". önskar Papi