söndag 18 januari 2009

Helg-flööt

Hur jäkla onyttig kan man vara egentligen?
Jo, precis så som jag har varit denna helg.
Fy faaaaan, denna helgs mat och dryck tog verkligen priset för flööötmat.
Och så hävdar jag att jag försöker gå ner i vikt...Vilket skämt! :(

Gårdagen bjöd på pizza och alkohol med vännerna, riktigt kul, men absolut inte nyttigt.
Morgonen började med 2 hemmagjorda hamburgare, lunchen blev kebab med bröd, mellanmålet blev glass med chokladsås och chokladbollar a la Pisa och Naannii.
Jag mår illa bara jag tänker på det. Så här får det inte fortsätta!!! Inte ens på helgerna!
Usch och fy Naannii!

Nu sitter jag här å mår allmänt dåligt för allt jag tryckt i mig. Varför inte tänka efter innan och slippa det här varenda jäkla helg!? Skärpning!

Förutom allt ätande och en stooor brist på motion har helgen varit riktigt bra. Efter jobbet i Fredags var vi in till stan och hämtade Pisa, sen blev det inte mycket mer än läggdags. Lördagen började med jobb fram till klockan 1. Sen var jag med Pisa, Hojen, Putte och Micke till Karlstad och Grums. Handlade lite på Bergvik och käkade på Subway för första gången i mitt liv (Kan också säga att det absolut inte var den sista), innan vi åkte vidare för dagens höjdpunkt... Att hämta Pisas kattunge! :) Hela vägen (ca 15 mil) satt vi och klurade på namn åt den lilla. Men inget verkade klockrent. Så vi bestämde oss till sist för att köra på det gamla "se-ungen-först-konceptet"...Men näe, inte ens det hjälpte (va värdelöst :P ). Vi hade helt enkelt fundilerat alldeles i onödan. För hon hade redan det bästa namnet hon kunnat få. :) Välkommen hem Katitzi!

Sååå söt är hon Pisas lilla beeebis. Och busig! Lilla Titzi!

Följande blev fest.
Hemma, på pizzan och hos Stefan. Riktigt skoj att ha tid och ork att vara glad och stojjig med vännerna. Jag och Pisa Matchade oerhört bra i våra nyinköpta likadana klänningar. :)
Tack alla for making my day! <3

Dagen har som ni sett bestått av mycket skit (i matväg). Men i övrigt har den också varit perfekt. En resa till Vansbro gjorde vi, lekte med Titzi, gjorde chokladbollar och var allmänt flöötiga. Hade tänkt vara duktiga och träna, men så blev det förståss inte. Ursäkter som för kallt och blåsigt, för mörkt var helt plötsligt helt godtagbara. Ujujuj...Illa!

Nu gäller hårdkörning med både mat och träning. Inte en enda usel ursäkt som för stunden låter bra får komma i vägen.
Jag vill ju det här, då kan jag ju inte hålla på och sumpa det hela tiden!
Fokusera!
Inte långt kvar till tatuering... Kämpa, klara...NÅ DET!

Nu väntar mys med älsklingen.
Jimmy, jag älskar dig! <3

....

1 kommentar:

Sockiss sa...

nej nej nej nanni! nej, du får inte bli arg på dig själv för att du slarvar eller unnar dig något. nån gång måste man göra det, annars blir det jättetråkigt med dieter och träning och så. jag unnar mig "svull" en helg i månaden då jag får äta vad jag vill hur mycket jag vill. UTAN dåligt samvete. för jag vet att jag är duktig annars. samma med dig. du är duktig annars. därför är det okej att slarva ibland!