fredag 2 januari 2009

2009's första depp



Så ja..lite mer tid till att skriva.
Morgonpromenaden gick inge vidare då Djin blev rädd för något (troligtvis en smäll eller liknande, som jag inte ens hörde) och vände på klacken för att komma hem så fort som möjligt.
Det är fortfarande Grymt kallt ute, var -18 grader igår när vi var till Vansbro. Det räcker väl med ett par minusgrader? Behöver inte vara så man förfryser varenda liten centimeter av hud som sticker ut.


Today I feel deppad till TUSEN!
Vägningen gick inge bra, hade väl egentligen inte förväntat mig det heller efter veckans mat-stopperi, men det tar hårt ändå. Jag är så jävla rädd att jag inte ska klara av det här! Att jag inte ska lyckas ta tag i allt igen, börja äta bättre och orka träna igen, efter dessa två veckor av Skitmat och nästan obefintlig träning.
Jag vill INTE gå tillbaka till gamla vanor, Jag vill INTE ge upp även detta försök, inte när jag väl kommit så här långt!
Men det är så svårt! :C
All stress gör att jag börjat äta mer onyttigt igen, det försvar jag byggt upp mot onyttigheter i veckorna har fallit, och jag orkar/hinner inte/vill inte träna längre. Det är kallt och mina vinter-eksem har kommit tillbaka. FAN!
Jag VÄGRAR ge upp! Jag tänker inte, inte nu när jag för första gången i livet lyckats gå ner nästan 7 kilo, kommit nästan halva vägen. Jag hade 17,4 kg att klara av från början, nu har jag bara 10.8 kg kvar. Ska jag då skita i allt och gå upp dessa kilon igen? ALDRIG!


Skärpning för fan!




Allt detta bara SKA bort!
Jag ska komma i klänningen, bli av med mina "love handels", och slippa hata min mage på alla bilder.
Jag ska bli något som jag aldrig varit förr...Vältränad och nöjd!


Ni ska väl få resultaten för veckan, även om jag allra helst skulle vilja be dem dra åt helvete.


Dagens vikt och mått:
Vikt: 83,8 kg (+0.2)
Midja: 91 cm (+1 cm)
Byst: 105 cm (+-0)
Mage: 97,5 cm (+0.5 cm)
Höft: 99 cm (+-0)
Arm: 32 cm (+-0)
Lår: 57 cm (+-0)

Kanske ska man inte klaga, för det mesta är ju iaf +-0. Men ändå...när man aldrig haft ett sådant bakslag förut, som jag haft dessa två veckor, så blir det bara så deppigt.
Nu har jag 0.4 kg att svettas bort tills jag kommer tillbaka.
Är glad att dessa storhelger är över...

Andra dagen på det nya året, och jag är depp...BLÄÄÄÄ!

Men det här året mina vänner SKA bli det år jag lyckas!


2009 ska bli det år jag når 73 kg!


Morgoninlägget får avslutas med några fler bilder från min underbara nyårsafton!
Nu väntar en heldag av jobb!





JAG SKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år! Och deppa inte! 4 hekto efter alla helger är inte mycket. Kolla in din statistik så ser du att de är borta på några dagar! Själv har jag gått upp 5 kilo på 2 månader. Så arg på mig själv! Så nu jäklar ska jag ta tag i det här! Nytt år och nytt hopp! ;) Får mycket inspiration från din blogg! Ge inte upp!

Kram Tove

Beas blogg sa...

Hej Nannii! Jag tycker du är jätteduktig som gått ner så mycket och ett endaste litet bakslag ska väl inte förstöra resten av viktresan. Jag vet att det känns tungt när man går upp men du gå ner dessa hekton fort när du börjat äta nyttigt igen. Jag försöker också gå ner i vikt men är mycket tjockare än du med mina 107,3 kg. Mitt första mål är att komma under 100 och jag tar små steg i taget. Lycka till!

Anna. sa...

Fin bild på mig och Linda. Undrar just vart Linda är på väg med sin hand... Och just de: KLART ATT DU KLARAR DE! och du SKA bli brandman, så äre bara :) kram kram