onsdag 22 september 2010

Trycka blod

"Just idag är jag stark, just idag mår jag bra
jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark, just idag mår jag bra
jag har tron på mig själv på min sida
Jag har väntat så länge på just denna dag
och det är skönt att den äntligen kommer!..."

För två år sedan fick jag byta p-piller på grund av för högt blodtryck,
Inte heller bara högt, utan alldeles åt helskotta fööööör högt!
Då var jag19 år,
och hade blodtryck som en karl i papsens ålder kan ha!

Förra året försökte jag få byta tillbaka till mina gamla,
men hade fortfarande skyhögt, och fick återigen nöja mig med skitpiller jag inte var nöjd med...
Idag, ännu ett år senare, blev det ännu ett försök.
Var så nervös när jag kände barnmorskan pumpa upp manicken på höger arm,
tog djupa andetag...
JAG LYCKADES!
125/70 och ett blodtryck på normal och bra nivå!
Ett undertryck på 70 är tydligen riktigt bra med tanke på att jag haft högt förut, sa den blivande sjuksystern till syster jag har.
Skönt att ha en familjemedlem som kan förklara sånt jag själv inte förstår! :)

I samma veva fick jag tillbaka mina gamla piller,
som förhoppningsvis kan fungera lika bra nu som de gjorde förut.
Nu gäller det bara att trycket håller sig lågt tills nästa gång jag ska in och kolla,
om tre månader.

Ännu en vinst, som troligtvis har lite att göra med min träning!?

Wihooooooooooooooooooooooooo!


Inga kommentarer: