fredag 27 februari 2009

Haft way trough...

Ser ni det jag ser? :O
Ännu en vecka utan någon som helst ansträngning, och det går nedåt. IGEN!
-0.6 kg.

Och vet ni vad?
Efter 22 veckor är Naannii HALVVÄGS på sin viktresa. 8.8 kg borta...8.6 kg kvar. Wihoooooooooooooo!

Dagen började så underbart en dag bara kunnat börja. Nedåt på vågen och prima humör. Hamnade efter en kort promenad framför datan, tittandes på alla 100-tals bilder som lagrats där. Och fastnade på denna:
Klänningen jag fick av syster i julklapp, för liten för att en tjockis-Naannii skulle få upp dragkedjan ända upp.
83.6 kg tung var jag då, för prick 2 månader sen (bilden tagen 27 December).
Kanske skulle dragkedjan gå lite längre upp, bara två kilo lättare?
Full fart in i garderoben, hämta klänning. Kämpa kämpa, dra dra...
what a ... !!!?
Det går!!!
Överlyckligt stutsande, Tjoande, överkramande på en överraskad Jimmy, som noga upplyste mig om att jag aldrig i hela mitt liv sett så överlycklig ut.
Och det stämmer nog alldeles perfekt, för aldrig förr har jag lyckats komma i en klänning som varit alldeles för liten.
Tänk när man var liten, och bara drömde om den dag man skulle växt i en klänning. Man kunde göra allt, för att försöka få klänningen att passa. Fålla med säkerhetsnålar, sätta gummisnoddar i ryggen och allmänt panik-försöka få tyget att sitta perfekt.
Huwaligen, va omvänt det blir efter några år.
Nu är jag överlycklig om jag lyckas krympa i en klänning! :D

Om 2 dagar är vi på båten. Livet leker för Naannii idag.

Let the good times rock!
Hell yeah!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Wiie du är så himla duktig =D Go Sanna!!! =D

Asplövspuls sa...

åh vad kul! grattis!!

Sockiss sa...

U go girl! vad duktig du är! det går ju riktigt bra för dig! jag kände samma sak när jag köpte en skjorta på GinaTricot här om dagen! Wuhuu! Den går igen! utan att se konstig ut... oh du är så duktig! tänk vad lite viljestyrka kan göra va?

Anonym sa...

Hej Nanni
Jag har hittat din blogg hoppas du inte har något emot att jag läser den...Ja du är jätteduktig,jag blir imponerad av människor som kan gå ner i vikt,jag har ingen disiplin...
Ha de bra nu på eran resa
Kram Kicki jobbarkompisen på Coop

Anonym sa...

Bra jobbat!