onsdag 1 september 2010

Kvällning

Har nyss tagit mig en kvällspromenad i rätt så rask takt,
utan att hosta lungorna ur mig eller snora ner hela fejjan!
Det kan bara betyda en sak...jag är på bättringsvägen!
Snart skumpar jag fram ute på vägarna igen, känner hur fettet studsar upp och ner i varje steg jag tar. Slåss lite klumpigt med säcken i källarn, och tar mig det första (döjobbiga) passet på crosstrainern på väldigt länge.
Den här sommarn har inte vart nå vidare när det gäller viktnedgången hörreni. ^^
Gick upp över tre kilo på semester-resan, som tur var gick jag ner dem igen när vi kom hem...men ändå, jag har nog inte längre "bara" tre kilo kvar till det slutgiltiga målet 73, utan lite mer sisådär en 7-8. Nu lät det inte så mycket helt plötsligt...men det är det, speciellt om det fortsätter som det gjort de senaste 9 månaderna. ^^

Känt hösten idag. Den är här nu!
Fina färger på träden, så frisk och sval luft att man kan känna hur hela kroppen fylls på med ny energi. September, första höstdagen...och underbart väder!
Lite kyligt dock, önskade att jag hade haft både långkalsingar, vinterjacka och vantar på mig när jag tog min promenix... men det är nog lite för tidigt än ändå, annars kommer jag få ha tredubbla täckjackor, hellyhansen underställ och se ut ännu mer som en boll hela vintern. Och det vill jag då inte. Höhö ^^
Men rogivande var det då ute ikväll i alla fall, minst sagt! Mera såna här fina kvällar tack!

På ett sätt kan jag nästan påstå att jag längtar efter vintern... (Whaaat? Jag? längta? vinter???) Ja, om man bortser från icke startande bilar, isskrapande av rutor, sönderfrusna blåa och blöta skrumpna fötter, ungar med hela världen som pricktavla i snöbollskrig, lyktstolpar med fastfrusna tungor och liknande i alla fall.
(Ja, jag skojjar om fastfrusna tungor...jag har gjort det EN gång, och gör aldrig mer om det!) ^^

Men tänk er att komma in i värmen efter en tur på sjön/ skotern/ skidorna i några minusgrader och strålande sol, för att tända vartenda levande ljus som finns i kåken och sitta under en filt i soffan med skönaste raggsockorna på! Myspys eller vad?

Har redan tjuvstartat lite ikväll. Donat lite i lägenheten och tänt ljus överallt. Köpte ny soffa igår, så jag tyckte det var dags att göra om lite annat också. Lite mera tavlor på väggarna, kuddar och filtar i soffan och lite mera färg lite här och där, sen är jag nog nästan nöjd.
Raggsockorna är framtagna dessutom! Skööönt!

Morgondagen ledig och jag tänker sitta här ett bra tag till innan sängläge intas.
Det enda som fattas nu är karln, men han ska nog va på ingång inom den närmsta framtiden

See you!

Inga kommentarer: