tisdag 21 september 2010

Lätt som en plätt

Idag flög vi fram, kusin och jag.
Så lätt gick det, så förbannat lätt!
Inte en enda gång hade nån av oss det så där jättejobbigt som man brukar ha, och vi varken stannade, eller drog ner på tempot under hela sträckan!
Lätt som en fjäder kändes det som. Enklare än någonsin!
Heja oss! Heja heja!

6.03 kilometer, och vi förbättrade tiden från 37,41 minuter till 37,16.
Lite snabbare, och jävligt mycket bättre!

Från att hata 3 kilometers testet i skolan, avsky springlekar som "familjen" och allra helst masa mig fram i seg takt under alla år av fotbollsträning har jag nu lärt mig tycka om det. Eller jag kan till och med erkänna att jag älskar det!!!
Aldrig trodde jag att jag skulle kunna njuta under en springtur!
Efter, kan man och har man väl alltid kunnat njuta...men inte precis i ögonblicket när man verkligen är mitt på den där 6 kilometerlånga sträckan! Det är otroligt, och jag är grymt stolt över mig själv!

Nu är det kvällning, och jag har precis "nattat" gubben.
Själv tycker jag det är alldelens för tidigt att gå och sussa redan när klockan är 21, men man får väl anstränga sig lite så vi hinner gosa i tio minuter om dagen i alla fall. ^^
Tycker inte om när han jobbar förmidda och sussar så tidigt...för då måste jag sitta här å va så jäkla tyst hela kvällarna!
haha... Råd till en större lägenhet, tack!

Har fått nys om att mina söta vänner har arbetslöshets-kräftskiva så här på en sketen Tisdag, så jag tror faktiskt jag ska ta bilen och våldgästa dem en stund.
Själv är jag ju sort of "arbetslös" och ledig imorgon och på Torsdag...så en liten titt borde jag väl få vara berättigad till iaf? ;)

Se upp mina sötaste vänner, Här kommer jag!

Inga kommentarer: