fredag 24 september 2010

Fredagsroadie

Fredag Fredag Fredag!
Och jobb till stängning som vanligt! ^^

Det är fan farligt att jobba så länge så här på Fredagarna, för man hinner bli så förbannat pepp på helg (även denna gång fast jag jobbar även Lördag) att man inte klarar av att åka hem och bara sätta sig i sin ensamhet och vänta på att klockan ska bli läggdags.
Och speciellt inte när karln ändå inte är hemma på hela den här helgen heller, och bara skit visas på televisionen.

Så därför slog vi till med en Fredagskvälls-roadtrip Louie och jag!
Det slår aldrig fel, som sagt, med lite trippande, musik, skratt och tjål. Aldrig!
Den stora ursprungliga planen (min plan förstås) var att köpa senap i papper och dra en tvist i Rondellen i Vansbro. Men jag ballade ur och vågade inte be om senapen i pappret, (jag menar, vem gööör sånt?) så det fick bli en skagen-baguette istället. ^^
Tre varv i rondellen lyckades vi dock hinna med. Alldeles lagom tycker jag!
Det hela slutade i alla fall med att vi hamnade i hörnan och tittade på Järnakarlar som spelade ett skitroligt tv-spel. Tyckte de så klart, vi tyckte mest deras rörelser till spelet var roliga. ^^

Hemma igen och hinner med lite djurmys innan sängen. Mattes gofisar!

Imorgon vankas jobb, eventuell joggingvända å så lite umgåsning med partaj på kvällningen.

Ser fram emot morgondagen punkt slut!

Inga kommentarer: