tisdag 28 september 2010

Stress blödig

(Lånad bild)

Blöder näsblod igen, för andra gången idag.
Tror det varit för mycket för mig på sistone,
har haft för mycket att tänka på, och alldeles för mycket att oroa mig för.
Näsan verkar vara min kropps stress-avkännare, för blodet börjar alltid rinna när det är som mest att tänka på.
I slutet av gymnasiet, precis innan betygen skulle sättas och "bara" alla de där sista 134 proven var kvar att klara av, då var det flera gånger varje dag i flera veckor. ^^
Det är nog dags att jag försöker lugna ner mig lite nu...tar det lite chill.
Jag har alltid haft den ovanan att stressa upp mig över saker jag egentligen inte alls skulle behöva stressa mig för. Det har varit så så länge jag minns. Och jag har lite problem med hur i helskotta jag ska kunna ändra på mig nu?

Hur stressar man av en kropp som är van att stressa non-stop hela tiden?
Även när jag slöar i soffan en sån här kväll, och inte gör nånting alls...så stressar jag...
Har ni nå tips, så snälla dela med er!?

1 kommentar:

Anonym sa...

Lär dej nån enklare form av t ex yoga, du måste nog lära dej att djupandas och att släppa alla tankar, både negativa o positiva. Tidningen Blossom Magazine har gett mej mycke hjälp med avslappning.kramis