tisdag 7 september 2010

Jag förstör mig själv

Idag är ingen bra dag,
eller, dagen har väl varit rätt så bra...
men inte känslan efter den.
Jag förstår inte vad det är med mig nu för tiden,
deppar och kan börja gråta för minsta lilla...
En riktig jävla grinkärring är jag, och tål inte när saker skiter sig alls.
Jag har svårt att varva ner, sitter alltid på helspänn och kan inte alls vara still...
Efter en dag som denna, när allt har gått i ett, är allt bara jobbigt.

Jag stressade upp, för att stressa till jobbet, för att känna mig stressad under hela dagen, för att skippa lunchen och stressäta en paj för att kunna sluta tidigare, så att jag kunde stressa hem, så att vi kom iväg till stan för handling i tid, för att hinna hem, för att hinna gå kvällspromenad, för att hinna äta, för att hinna titta på tv, för att varva ner...^^
Fattar ni? Jag stressar hela tiden, även fast det egentligen inte behövs, och det är så jävla svårt att sluta!

Blir så sur på mig själv när jag så här på kvällen inser hur jäkla mycket jag stressat, i onödan...
och försöker alltid komma på någonting att få upp humöret med.
Ikväll, fastän det blev sent innan allt var "färdigt", så kletade jag in den nyinköpta hårfärgen och fick mig en mörkröd nyans i barret.
Det blev bra, tycker jag...fast som vanligt lite ljusare i hårbotten där min envisa utväxt alltid lyckas visa sig! ^^

Nu tänker jag helt sonika ta kvällen,
försöka somna utan att stressa mig till det,
och hoppas på en bättre, stressfri, dag imorgon...

Tjarååå...

Rob i mitt hjärta!

Inga kommentarer: