torsdag 27 maj 2010

Minnena blomstrar

Försöker rensa datorn på lite bilder, och sortera dem som ska vara kvar så att de inte ska vara allt så svåra att hitta om jag skulle vilja använda dem nån gång...
Det är inte det lättaste ska jag säga!
Det finns huuuuuuuuur många bilder som helst på denna dator. Inte konstigt att den är lite seg ibland! ^^

Med rensning kommer också saknaden och minnena. Lite jobbigt, men samtidigt riktigt kul!
Hittade några bilder som verkligen väckte känslor i mig:

1.
Tisse Snabel och Lillsvans, som bästaste vänner
Saknar Snabel och känner tårarna banka, samtidigt som jag ler lite för mig själv av alla gos-minnen jag har

2.

Självklart Hagelsmurfan
3 tissebäbisar har hon nu,
och jag får en otrolig saknad efter alla nätter då hon troget sov vid min sida
Tiden med de andra små bäbisarna saknas som fan
3.
Tällbergssjön och alla minnen stugan för med sig.
Från riktigt unga år, till förra sommaren
Alla fisketurer, pokerspel, bad och sällskap
Nu är det snart dags igen,
och jag längtar som en tok!
4.
Min sötaste älskade Pisis, såklart!
Min bästaste vän i världen, som jag upplevt så jävla mycket tillsammans med.
Allt från jobbiga pluggnätter i lägenheten i stan, till långa promenader, eviga pratstunder, längdskidåkning och krabbfiske i Halmstad.
Det lär snart vara dags för en road-trip.
En umgåsningsresa.
Kärlek!
Och sist men inte minst, så hittade jag en gammal bild på mig och Rob från en fest.
Lika stiliga som alltid är vi såklart också^^
Då helt ovetande om de känslor som nu blommat upp. :)

Livet är allt bra konstigt ibland.
Sorgligt, att de tider som varit har flytt, aldrig kommer igen.
liv som fötts, och vänskap som funnits, dör och försvinner...
Men man inser rätt snabbt när man väl sitter så här,
att minnena sitter som berget där inne i hjärnan.
Känslorna man kände då, kan man uppleva igen för en kort sekund.
livet knallar på...
----

Inga kommentarer: