onsdag 26 maj 2010

Blondie på älgsafari

Haha, inte tusan kom den där karln hem nå heller! ^^
Tror visst jag börjat bli lite sisådär trögfattad på senare dar,
som blir berättad för, men ändå inte fattar. ;)

Men det gör inget, för jag har haft sötaste Malan på besök hela kvällen.
Och vad resulterar det i, om inte lite onyttigheter, tjål och tv-tittande?
Å så lite ljusare hårfärg ännu en gång! :O
Snodde Rob's slingor som ändå bara stod där i hyllan och "skräpade", så nu lär jag köpa nya till honom så fort jag kommer iväg nånstans. höhö, snattare där! ^^
Fanns i och för sig fanns mörkbrun färg med slingor i den där hyllan också, som va min...
men det är ju sommar för tusan, och jag känner att jag inte riktigt varit ljus länge nog ännu .

Tänk att jag har haft så jävla många olika hårfärger och färgkombinationer: Ljusbrunt, svart, svart och rött, bara rött, brunt med rött i topparna, mörkbrunt, svart med olika slingor, röksvampsfärgat osv. osv...
men aldrig varit ljus förut, förän NU!
Kanske har det något med min otroligt stora kärlek för mörka färger att göra?
Mörkt mörkt mörkt! Kläder, skor, möbler...allt allt allt!
Kanske börjar jag sakta komma ifrån min rädsla för färg?
Här om dagen köpte jag två nya klänningar, och ingen av dem var svart!
Den ena knallgul, och den andra vit med "djuriska" fläckar! ^^
Nu lär jag säga att jag trivs väldigt väldigt bra i ljust hår också, det enda negativa är att utväxten syns så förbannat ^^
Men vi får väl hoppas att solen kan dra ett strå till stacken och göra det lite lättare här framöver? *önsketänkande*

Jag och Malan tog en tur i svinstian så här på kvällskvisten. Såg oss om lite i naturen, kom överens om att det faktiskt är väldigt väldigt fint här i byn och i byarna runt om på våren och somrarna.
Och så blev det en liten älgsafari också då vi träffade på en liten älg efter vägen.
Jag trodde Malan skulle dö av skratt när jag började locka på den, och jag håller med, det låter bra jävla knas...men men, för att kunna prata med älgstackarn, så måste man ju kunna utnyttja sina skogsmännisko-skills man har lärt sig av papsen i sina unga år, eller hur? :)
Och jag tror han lyssnade, för han stod kvar och spetsade sina öron.

Men nu ni, ska skogsmullen här vid tangentbordet ta kvällen, så hon orkar upp för några timmars jobb imorgon...
Några timmars jobb, sen är det långhelg på hög nivå (Fredag, Lördag, Söndag å Måndag), om det nu inte blir så att det får jobbas lite ändå. :)

Godnatt människor!

1 kommentar:

Anonym sa...

Glöm inte: Man får inte kissa och bajsa på passet ;-).