tisdag 11 maj 2010

To set free

Jag har försökt orka vara snäll, trots hårda ord, trots förvirrande humör.
Tagit skiten, låtit den sätta sig fast, men inte brusat upp.
Snälla ord. Lyckönskningar.
Skitigt i det dåliga jag fått tillbaka.
Hoppats
.
Jag trodde det skulle gå,
men förstår nu att det inte går för fem öre
Låt skiten spridas
Hitta på vad ni vill
tro allt som sägs
Jag varken orkar eller vill försöka skydda mig själv nå mer
.
Man ska inte behöva det
Ingen ska behöva slåss för att inte vara hatad
Jag trodde att vissa saker skulle gå att prata om
utan bråk, utan skrik
normalt
.
Men vi klarar det inte,
och det hugger som fan i mitt hjärta
att behöva ge upp
Att behöva backa,
inte ha någon rätt till att veta om min älskade Hagelsmurf mår bra
Om hon fått ungar än
Se hur de ser ut
Älska dem lika mycket som jag älskar henne
.
Nu släpper jag taget
Hela det lilla tag jag har kvar
Katten
inte för att jag vill, utan för ett måste
Slutar aldrig älska,
slutar aldrig bry mig
men jag gör det i det tysta
i mig själv
.
Ingenting tjänar något till
Sötaste katt, matte älskar dig
Glömmer dig aldrig
Håller tummarna
.
Jag släpper det gamla
allt det gamla
Sörjer
men lägger energin på nuet istället
...

Inga kommentarer: