torsdag 10 februari 2011

Vilken jävla BRA dag!

Mycket bättre dag än natt!
Äntligen har det hänt saker här,
och hör och häpna, men soffan har knappt blivit uttråkigt nerlegad förrän en liten stund sedan!

Blev med Rob in till stan en sväng,
åt riktigt god thai-buffé och fick se lite folk utan att vara på väg till någon sjukstuga.
Wiiihuuuu
Kom hem, klantade till det genom att halka med ena kryckan.
Drutta i golvet efter att ha försökt hålla mig stående på den onda foten,
så att jag inte tog mig upp och Rob än en gång fick komma till undsättning.
Sen åkte Rob till jobbet, och jag fick till slut igång Usb:et med filmer som Malan hade hit här om dagen,
och fick mig många humörhöjande skratt av den här filmen:Klockren om jag får säga det själv!

(PAUS i skrivningen, det ringde...

Och helt plötsligt är nu HUGO hemma!

Älskade sötaste mattes Hugobuse,
efter att inte ha setts till på en vecka!


Ett par ungdomar såg en katt på skolgården,
och ringde mig för frågade om min fortfarande var borta.
"Svart och grå, typ randigt", stämde in...
Vit på bröstet? "Aaaaa..."
Ropa Hugo och klappa på låret få se om han reagerar?
"aaa det gör han"

Han lovade att han skulle försöka komma hit med honom så jag fick kolla,
ringde mamsens karl som alltid är så snäll och ställer upp, som åkte och hämtade de båda.
Vågade inte hoppas,
men redan innan bilen stannade här utanför såg jag att det faktiskt var min tissetatt!

Så nu ligger han här bredvid mig på täcket i det slitna soffhörnet,
Mjauuar mer än vanligt, är gosigare än någonsin.
Vilar...
efter att ha sätt i sig en halv skål hårdmat och två hela portionspåsar i ett enda nafs!

Mattes älskling lever!!! )

Är så glad så jag vet inte vad,
hade börjat ge upp hoppet om att han någonsin skulle komma tillbaka.
Tänk att det finns så underbart snälla människor som bryr sig!


Mer idag då?
Jag tröttnade på soffan direkt efter filmen,
och gav mig fan på att göra något för att slippa tänka på den dunkande foten...
så jag dammtorkade hela lägenheten (eller nåväl, det jag nådde och kom åt).
Där fick jag mig ett rejält träningspass, en renare lägenhet och något att göra på samma gång.
Svettigare än svett när jag var klar,
och då hade Linda kommit upp på besök med fika bestående av dricka och semlor.
Å en bukett tulpaner och en ELLE-tidning till mig
Underbara kvinna!
Umgåsning som jag bara njöööt av rakt igenom!

Känns som den här dagen kan ha varit vändningen.
Tror på det.
Nu är det positiva tankar som gäller här framöver!


Inga kommentarer: