söndag 20 februari 2011

Innesittardag

Helknepigt att jag sitter inne en dag som denna.
Det är en superfin vinterdag utanför mitt fönster, Rob är hemma (är utanför och skruvar) och det finns en bil på parkeringen som jag faktiskt kan köra även med denna mongofot (automat is the shit för gipsade fossingar),
ändå sitter jag här inne.

I vanliga fall skulle jag utnyttja chanserna som finns,
försöka vara ute i solen, umgås med Rob eller åka och hälsa på någon när jag väl kan ta mig någonstans,
men inte idag.
Sliten i foten efter gårdagen, tror jag tog stöd på den lite för mycket.
Vänster vad vet jag inte vad den har för sig,
antingen nån sorts sendrag, eller så håller vadmusklerna på att förtvinar. ^^
Efter att ha klarat mig utan piller i flera dagar,
har jag nu tagit mig en alvedon i hopp om att det ska hjälpa.

Det enda utanför dörrarna idag fick bli en liten biltur ner på byn och upp runt turistanläggningen.
Åh herreguud vad avund som letade sig in i min hjärna när jag såg alla glada människor i skidspåret!
Ni anar inte!

Tråkigt på en så fin dag som denna,
men soffhörnet är rätt så skönt ändå,
och Sverige lyckades ju faktiskt ta ett VM-silver i slalom.
Inte dåligt det! (=

Och imorn är det dags att bli av med den här vita tyngden runt min fot,
hoppas på ett fjäderlätt nytt gips.
Ska hur som helst bli riktigt skönt att se mitt håriga underben igen,
och känna friheten kring vaden,
om än i bara ett par minuter!
Wihooooo!

Inga kommentarer: