tisdag 15 februari 2011

Lite Tisdags ordbajs

Mysig alla hjärtans blev det.
Om än inget speciellt, så en riktigt mysig hemmadag.
Satt ett tag och funderade vad som kunde hittas på,
men så där dagen före lön, och med det här paketet till fot,
fick alla lockande tankar gå och dö.
Det blev soffligg, tv-häng och tacopaj istället.
Inte alls illa.
Känns som jag inte alls vet när sist vi kunde ta en hel lugn eftermiddag tillsammans (Jag ligger ju däremot här mest hela dagarna).
Så det var myspys på hög nivå!

Fortfarande trött i kroppen efter helgens hålligång,
däckade jag i sängen redan innan 22.

Därför är jag vaken redan nu,
och har varit sedan Rob gick upp för att åka till jobbet vid 5-tiden.
Göttat mig lite genom att kika på kontot så här på löningsdagsmorgonen,
och passat på att göra mig av med en hel del redan genom att betala lite räkningar.
Varför spara liksom? ^^
I Söndags beställde jag en ny dator också,
lika bra innan den här ger upp helt och hållet,
vilket den troligtvis skulle kunna göra när som helst.
Tyckte det kändes välbehövligt då vart enda usb-uttag glappar,
"på-knappen" ramlat in i datorn så man måste rycka ur både batteri och strömkabel om man vill stänga av den när den låser sig,
och att strömkabeln stup i kvarten måste hållas i rätt läge för att datorn ska ladda och inte dö.

Det är nog dags att denna trotjänare får vila,
den har trots allt vart med om en hel del sen första året på gymnasiet.
Haha, behöver jag säga att den är urgammal?
Ett under att den hänger med än!

Dagen till ära är det dags för Hugo att bli av med en gnutta manlighet också,
just det, bort med bollarna så han kanske håller sig på hemmaplan här framöver!
Stackars tissetatt, här ligger han i knäet helt ovetandes om vad som komma skall när husse kommer hem från jobbet. ^^

Hej å hå,
nej dags för en powernap kanske?

Inga kommentarer: