onsdag 23 februari 2011

Trevlig förändring i hjärnan

Hej å hå, och Onsdagskväll blev det!
Hänger som vanligt runt i soffhörnet, myser med tissetatten och zappar mellan kanalerna för att se det som är värt att ses.
Så här lill-lördag till äran har jag smaskat i mig en bit smalkladdkaka som inte riktigt blev som den skulle, och smuttat i mig en liten cider.
Onyttigt jag vet, men ibland får man!
Man kan dra ner, men förbud funkar ej för mig,
och det enda som egentligen spelar någon roll är man har lite koll på läget.

Jag har förövrigt kommit på den sista tiden att jag inte frossar längre!
Jag behöver, för första gången i mitt liv, inte äta upp allt godis jag köpt .
Jag kan spara halva chokladkakan, slänga efterrätten jag inte orkar äta upp...
Jag kan ha en öppnad chipspåse bredvid mig på bordet i flera dagar, utan att ta ett enda! (hände förra veckan)
och det mest otroliga,
jag kan äta några chips, och sedan vara nöjd, utan att näst intill slicka ur påsen!^^
Godissuget är inte längre konstant, det kommer tillfälligt!

Kanske låter det som att "Öhhh jaha, men det kan väl vem som helst?",
men för mig är detta ett stort jävla fett steg framåt!
Nästan lite stolt blir jag!
Det betyder att jag inte längre hela tiden behöver försöka stoppa mig att fortsätta äta när jag väl börjat,
jag behöver aldrig sitta och bara lääängta efter de där godisbitarna som är kvar efter att jag sagt till mig själv att "nu jävlar får det vara nog!"...
Är jag nöjd så är jag, och då spelar det ingen roll om 2/3 av godiset finns kvar,
och är jag inte sugen, ja då äter jag inte helt enkelt!
Punkt slut!

Någonting har hänt i min hjärna,
något förbaskat bra! (=

Inga kommentarer: