fredag 25 februari 2011

Pluttskrutt och fikelifika

Mysig eftermiddag med fika, gamla minnen och tjål.
För att inte tala om bäbissnuffandet!
Åhh säger jag bara, ni skulle ha sett lilla Maja!
Så liten, så pytte pytte.
Och så förbannat fin!!!
Tillochmed när hon drog ett rejält trumsolo på Lindas arm så blöjan fick bytas, var hon sötast i världen. ^^
(på min arm skötte hon sig dock exemplariskt, haha)

Lånar en bild på Maja (och hoppas det är okej), så ni får se hur jäkla söt hon är!
Majas mammas skriverier,(och bilden) hittar ni HÄR.
Jag lovar ni får er några riktigt goda skratt och leénden!
För den kvinnan är askalas!

Ibland kan jag inte låta bli att längta tills det är min egen tur att få en liten knodd!
Härliga tider.
Förhoppningsvis inte allt för många år bort!

Och pluttans föräldrar sen!
Hela mysiga familjen!
Har inte träffat mamsen i familjen på hur länge som helst, och ändå kändes det precis som förr.
Men det är väl så med vissa människor,
man behöver inte höras av, men när man väl gör det knallar det på precis som det brukade, då, för länge sen.
Precis som om vissa barndomsvänner förblir villkorslösa vänner även när barndommen blåst förbi.

Jag, Linda och Ida var som triornas trio förut,
höll ihop i vått och torrt.
Upplevde så många stunder tillsammans.
Årens första dopp innan all is ens försvunnit från vattenytan, första berusningen, allt killprat, pick-nickar och myskvällar.
Jagade fladdermöss som lyckats ta sig in i vårt favorit sov-ställe om somrarna,
härbre't utanför Idas föräldrars hus vid den stora sjön vi alltid tog oss både morgon- och kvällsdopp i (och något dopp däremellan förstås).

Härliga tider var det.
Härliga tider blir det.
Tiderna förändras, man blir äldre,
och bra är väl kanske det, för vi fick skämmas en hel del när vi mindes tillbaka idag också.
Haha, så jävla mycket tok!


Trevlig dag som sagt.
Mycket trevlig dag.
Och jag har lyckats gå en hel del utan kryckorna,
det gillas! (=

1 kommentar:

Ida Gustafsson sa...

Åh va lovely du är kvinna. Ni får komma snart igen vettja =)
Prött