måndag 28 februari 2011

Kära återseénden

Lola och jag tog en nervösåk över byn,
raggade upp Therese, som jag inte träffat på ett bra tag,
och tog oss en till sväng och kikade in naturen.
Saftdrickning och häng,
och mitt som vi satt där hemma hos Louise och Toby i andra änden av huset av mitt gamla hem,
så fick jag se något svart på fönsterbläcket utanför den nerdragna persiennen...

Hagelsmurfan kom på besök!
(För er som inte vet är Hagel Hugos mamma,
min ex-kisse som inte flyttade med mig när jag flyttade för lite mer än ett år sedan.
Och mamma till Louise och tobias lille Elvis, som är Hugos äldre broder, och min föredetta mys-tissetattbäbis.)
Tänk att hon kom och hälsade på just då,
i samma veva som jag var där.
Ett kärt återseénde!
Lika mysig som vanligt var hon.
Så go katt så ni anar inte!
Den lilla stunden av gos stillade min långa saknad!

Har precis försökt fylla i blanketterna till försäkringskassan om sjukskrivningen. Det var inte lätt det heller! Så nu spar jag resten ett tag så kanske jag kommer på senare vad det är de är ute efter. ^^

Foten i högläge och "2 1/2 men" på tv...

Inga kommentarer: