tisdag 8 februari 2011

Dagkirurgisk operation

Så där ja, snabba ryck hade jag ju hoppats på,
kanske bara inte så här snabba.

De där läkarna är ju smarta när de skickar ut brev om operationstid till någon som knappt vill ta sig utanför dörren ensam, och ännu mindre vågar hoppa nerför den livsfarligt halkiga trappen med endast ett fungerande ben och två kryckor till hjälp ^^
Det är nog första gången jag kan säga att det var TUR att jag blev så förbannat chokladsugen att jag skickade och bad mamma köpa lite och komma förbi med när hon slutade ikväll,
för annars hade nog brevet legat kvar i lådan tills imorgon om Rob glömt att kolla ikväll när han kommer hem.
Och det hade ju varit jävligt osis med en operationstid i Falun 07.15 imorgon bitti,
om brevet inte hade hittats förens imorgon eftermiddag. ^^

Och jag som suttit och väntat på ett telefonsamtal hela dagen!!!

Men nu så,
imorn blir det alltså av, om nu "Ansvarig läkare avgör att jag behöver opereras",
vilket de i alla fall sa igår när de ringde att jag skulle.
Luddigt känns det allt, så vi får väl se vad det blir.

Lite komiskt att jag nu 19.30 fick läsa att jag ska "duscha kvällen före och morgonen innan du kommer hit och tvätta dig med Descutansvamp som du köper på apoteket", också.
Vart tusan hittar man ett öppet apotek NUU?
Jag bor dessutom fyra mil från närmaste apotek överhuvudtaget, kommer inte åt att tvätta mig under gipset och får absolut inte blöta ner det,
så det blir ju lite svårt. ^^

Jag får dra en dusch så gott det går,
sen får vi hoppas på det bästa.

Nervigt.
Snabbt påkommet.
Men jävligt skönt att få det gjort!

Bara att verkligen få en riktig förklaring om vad som skett i min fotled ska bli skönt,
för jag fattar inte riktigt hur de menade med urfläkade flisor och eventuellt trasiga ledband.

Att få komma hem samma dag känns också gött.
Har aldrig sussat på ett sjukhus,
och längtar inte direkt till att göra det heller.

"Jag trivs bäst iiiiii miiitt sooffhörn....."

Inga kommentarer: