fredag 18 juni 2010

Skål för fan!

Djin vägrade bli med mig ut på promenix när jag ville. Låg som en tjurpitt under vardagsrumsbordet och vägrade komma ut i hallen fastän jag ropade. Inte ens de vanliga knepen fungerade...öppnandet av skrubbdörren där bajspåsar och godis finns, prasslet i frollic-påsen, ljudet av blixtlåset på jackan, rasslet från kopplet när jag tar ner det från hatthyllan... Inget. Nada reaktion!
Jag var tillochmed in och stirrade på honom ett ögonblick, klappade händerna mot låren som jag brukar göra för att få svansen att gå fram och tillbaka i hundra knyck i timmen. Men nääää, vill inte matte sa han, å låg kvar på den sköna varma mattan. ^^

Så det blev joggingturen först idag. 4,5 kilometern, och det gick drygt. Kanske beror lite på träningsvärken som gör sig påmind lite då och då i låren. Men nåväl, jag joggade non-stop, och kom hem på tiden 25 minuter och 23 sekunder...
Nästan en minut sämre tid än i förrgår, men det skiter jag i! :)

När jag kom hem igen hade han tydligen vilat sig klart den där lilla krabaten, för då kom han och mötte mig i dörren och ville genast gå ut.
Han är envis den där lillsvansen jag har. Vet precis vad han vill och inte. Så söt så!

På tal om det så hade han nog allra helst bara velat gå å dö i natt i nån timme... för vid kvart över 4 i natt var det inte alls kul för en liten vovvis med smällrädda hörselgångar. Jag brukar inte vakna så lätt när jag väl sover, men jag lovar...den där första åsksmällen som blev väckte nog fan halva byn, minst! Om inte tillochmed gamlingarna med hörapparat fast den varken var på eller satt i örat. ^^
I duschen hamnade vi, på en handduk, med lampan släckt och duschdrapperiet fördraget så gott det gick...
Det ska va tight när det smäller, helst så vovven själv knappt får plats. Förr brukade han krypa under sängen, men där får han inte plats nu när det är ny säng, så då är duschen bästa stället att darra på.
Där satt vi ett tag, tills han lugnade ner sig och jag kröp till sängs igen efter att ha kikat ut på några otroligt fina blixtrar som lös upp hela himlen.
Och där låg han kvar än när jag kom upp vid 7-tiden. Mattes Lillskrutt!
Under överhuvudtaget att han ville gå morgonpromenad efter den helvetesnatten!

Nåväääl nåväl...


Idag skålar vi tycker jag!
Eller JAG kommer åtminstone göra det om en liten stund. ^^

SKÅÅÅÅL FÖR:

- livet, så som det blev och är
- Underbaraste sötaste Rob och min kärlek till honom
- Min fegis och morsgris till söthund
- helgen så klart
- Vänner, fanilj och bekanta
- Träningen och motivationen som åter infinner sig
- Viktnedgång
- Pengarna jag kommer få i sommar
- Rallycross EM i Höljes
- Musiken som spelas
- Det bästa humöret
Och mycket mycket meeeer....!


Skål och tack!

Inga kommentarer: