onsdag 16 juni 2010

Abstinens

Dagens Check:
  • Gå upp 05.45
  • Morgonpromenad
  • Lägga i tvätt
  • Tripp Borlänge- Hedemora- Smedjebacken- Ludvika- Nyhammar-hem
  • Skriva ut Höljesbljetterna
  • Äta lite mat
  • Sova middag
  • Hänga tvätt
  • Diska och dammtorka
  • Koppla in nya högtalare till datorn
  • Ludvika för några timmars "nödvändighets-shopping" med mams och moster
  • Plocka in alla varor
  • Kvällspromenad med Djinnis
  • Joggingtur
  • Dammsugning och golvtork
  • Dusch

Det har varit fullt upp hela dagen.
JAG har gjort det fullt upp,
MED FLIT! :O
Det är det här som blev mitt försök att klara av en dag med absolut döds-snus-abstinens!
Med huvudvärk, nästan yrsel, grinpittigt humör, svettningar och det alltida suget att ge upp och bara köpa en dosa! Fy tusan, vad jag vill ha snuuus!
Jag kan knappt sitta still utan att få panik. Händerna fumlar, stoppar in och ut med den nikotinfria snus jag har. Väntar på känslan....DEN KÄNSLAN...men den kommer aldrig, såklart! Det är fel snus. Vaaa faaaaaaaaaaaaan, fel snus!!!!! Gahhhhh!
Jag har klarat av den här dagen, och bara det inte blir mycket värre imorn ska jag väl klara av den också?
Det värsta av allt är tanken som säger att jag inte vill sluta, för då blir det så jävla mycket svårare att stå emot. Men jag vill, åtminstonde ibland ^^
Och än viktigare "måste" jag för pengarnas skull. Utan snusen i mitt liv skulle det bli lite enklare, pengar skulle kunna sparas, eller iaf användas till något bättre.

Jag försöker... Kämpar kämpar kämpar!
Heja mig!????

Dagens mat:
Frukost: två skagenröra smörgåsar med ljustbröd + loka citron på "7-11"
Mellanmål: Loka
Lunch: Ost- och skinksallad, sås, bröd + 2 små glas sundis äppeljuice
Middag: En 90 grams hamburgare + burk pepsi max
Kvällsmål: 1 Banan, 3 skivor lufttorkad salami, 2 kvistar röda vindruvor + ett stort glas citronvatten

Too much maby?

Dagens träning:
- Kort och lugn morgonpromenad på 15 minuter
- Powerwalk med intervaller (bottgas-tvärstopp med Djin) 25 minuter
- Klarade av 4.5 kilometers joggen på 24 minuter, 35 sekunder och 02 hundradelar!

Från att ta ungefär 28 minuter till 24,5 är ett jäkla framsteg tycker jag. Jag är glad. Nöjd! När jag fixar det på under 20...då är jag riktigt nöjd! Det kommer ska ni se....

Snörvlet får akta sig, för nu ger jag mig inte nå mer!
Borsta gaddarna, krypa till sängs.
Drömmer jag om SNUS i natt, då jävlar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till med snuset. Nikotinmonstret är eeeeeenvist men du kan bekämpa det!!! Ett tips, sockerfria salta lakrits-läkerol hjälpte mej att sluta snusa.