torsdag 17 juni 2010

Bråk, svett och kärlek

Vi blev ett gäng på promenaden, för Ellie och hennes lille Nitro hängde på också!
Lite problem blev det när de kom hit för att hämta upp mig och Djin, för vi var på baksidan och jag hade ingen aning om att det var en till vovve som skulle med, så Djin och Nitro fick tillfälle att slåss lite i början.
Fan om jag vetat, då hade jag självklart satt koppel på Djin när vi skulle gå in. Jag hatar när två hundar råkar i luven på varandra, speciellt när den ena sitter i koppel och den andra inte. Ska det va så ska det. Rättvisa! ;)
...fast synsk är jag ju inte förståss. ^^ Hmm...
Och det gick ju bra till slut, när Djin fick koppel på sig och de båda fått tid att lugna ner sig lite.

Det sägs ju att kärlek alltid börjar med bråk? lite så tror jag det var mellan de små liven idag, även fast ingen av dem någonsin skulle vilja att vi visste om det. De va så söta där på promenaden, där de sprang på varsin sida om vägen och inte låtsades om varandra, men ändå gluttade lite hemligt på varann då och då. ;)

Hundbad och Louie-fossingsbad blev det i alla fall också. Myyysigt!

Joggingtur blev det, men ingen Sofie. Tråkigt, men det gick bra ändå.
Ny runda, en längre än de andra...trodde jag ja! ^^
Fan, fattar inte att jag inte lyckas fundera ut längre rundor. De känns så mycket längre hela tiden när jag planerar dem, men sen när jag kommer hem och kan mäta upp dem på http://iform.se/ så ser jag ju att de inte alls är så mycket längre än de andra.
Skärpning med det!

Kanske är det mitt undermedvetna som får mig att tro att de är längre än vad de är, bara för att jag tycker det passar så bra med ca. 5 kilometer varje gång?
Och lite variation på rundor är ju aldrig fel. :)


Jag hade flytet idag. Orken. Och jag blev svett. Dyng!
Vet att det är äckligt, men det finns fan inget som går upp emot att komma hem efter en bra runda, flåsa som en jävla gris, hälla upp ett glas iskallt vatten och både se och känna svetten pumpa ur kroppen! Härliga känsla!

Fick äntligen tummen ur röven och skapade en profil på iform också, så jag kan spara alla mina rundor och tider där. I en egen kalender kan man då fylla i alla träningspass man gör, så att man sen kan gå tillbaka och kika tider, rundor osv.
Samtidigt sparas statistik över träningen, och man kan se kaloriförbrukning och diverse grejs! Skit bra!

Dagens joggingtur tex:
Tid: 33.09.8
Km: 5,2
Kcal förbrukning: 404
Antal Steg: 7791
km/t: 6,36
Koditionsvärde: 41 ml O2/kg/min (där 35-43 är medel)

Troligtvis stämmer inte allt PRECIS, men det är ändå kul att se ungefär.
Finns en massa roliga test att göra också.
Skaffa en profil ni också! :)

Dagens mat:
Frukost: en fröjd-macka med ost och salami, en banan + vatten
Mellanmål: några naturgodisar, ett äpple, en liten påse M&m's, en chokladboll + vatten
Lunch: Tonfisksallad + vatten
Mellanmål: vindruvor + vatten
Kvällsmat: en banan, ett äpple, en näve nötter, några vindruvor + vatten

Mellanmål 1 behöver ni väl inte kika på allt för mycket va? Jäkla sötsug och fikarum på jobbet!

Dagens träning:
- Morgonpromenad 20 min
- 50 minuters kvällspromenad
- 5,2 km jogging på 33.09 minuter

Nu är klockan snart dagsförRobattkommahemefterjobbet! Alltid den bästa tiden på dygnet nu för tiden. :) Han kommer bli glatt överraskad när han ser att jag lagat mat till morgondagens matlåda åt honom.

Tända ljus i lägenheten och jag myser av tanken på dagen.
En bra dag.
Punkt slut!

Inga kommentarer: