måndag 21 juni 2010

Mattes saknade!

Måste bara berätta att jag träffade på denna sötnos ute i regnet i Lördags kväll när vi skulle hämta folk nära mitt gamla hem innan trubaduren på hyttan...
MATTES ÄLSKADE HAGELSMURF!

Satt i bilen och väntade på några sega partypeople när prinsessan kom trippande över gården och upp mot trappen.
Det var 3 (???) månader sen jag såg henne sist!
Kastade mig ur så jäkla snabbt jag kunde, sprang över gruset och ropade försiktigt på henne.
Blev iskall för en sekund, tänkte att hon kanske inte alls skulle känna igen mig längre...Hemska hemska tanke!
Men när hon såg mig kom hon springande direkt,
och strök sig kärleksfullt mot min hand, precis så där som jag saknar.
Hon spann, och jag vet att hon kände igen mig.
Mös sig så nära mig det bara gick, lät mig bära henne, skämma bort henne med kärlek.
Mina tårar kom på en gång.
Kunde inte stoppa dem...
På väg på fest, och där stod jag i regnet och grät glädjetårar, med saknade kissen i famnen!
Älskade älskade Hagel!

Som jag saknat henne, och som jag saknar henne!
Bara de där minutrarna ute i regnet, betyder så himelskt mycket för mig så ni anar inte.
Önskar allt vore annorlunda när det gäller det,
jag vill inte vara utan...

Stumpan, vad jag älskar dig!

Inga kommentarer: