söndag 13 januari 2013

Söndagar att inte hata

Och så var den återigen här...
Söndagen!
 
Gårdagen bjöd på Yatzyspel och umgänge med Carro,
innan den avslutades med god mat och festligheter med systra och hennes kompisar.
Blev egentligen alldeles för sent innan jag nockade kudden här hemma när klockan var närmare halv 5 imorse...
men trevligt var det!
Det är ett roligt gäng det där! :)
 
Den här Söndagen då?
Jo men visst senni...
Den startade jag med att unna mig själv att ligga kvar i sängen och dra mig i över två timmar.
...Sova en gnutta här, fundilera en gnutta på livet där,
mysa med Juniorn och bara njuta av känslan att slippa ha bråttom att komma upp.
 
Söndagslyx på hög nivå!
 
Efter det gick jag upp och gjorde mig iordning och åt en långfrulle,
innan mamma, Stickan och moster kom och hämtade mig och vi åkte och hälsade på mormor på ålderdomshemmet.
Säga vad man säga vill om mormor,
men humorn...den sitter då kvar precis där den ska vara!
Min älskade lilla krutgumma!
 
Hem igen och jag snidade om,
plockade med mig träningsskor och nyckel...
sen åkte jag och körde ännu ett pass i gymmet på jobbet!
 
20 minuters uppvärmning på crosstrainern,
5 minuter styrka,
10 minuter träningscykel,
10 minuter styrka...
Och så, icke att förglömma,
ett avslutande 15 minuters pass på roddmaskinen.
 
Sen fanns det ju inget bättre sätt att avsluta den här söndagen på,
än en varm dusch,
och en helkväll hos Carro med tillhörande tacopajsmiddag och Yatzyspelande! :)
 
...Att hennes panna hade stannat och att det emdast var 15 grader varmt i kåken,
det är ju en helt annan historia. ;)
 
Kan inte säga annat än att jag är glad över att vara hemma och ligga under mitt varma sköna täcke nu! :)
 


Inga kommentarer: