tisdag 29 januari 2013

Pannkaksmuskler

Sitter hänne helt ensammen...
...eller nej, Juniorn är ju här så klart,
(aldrig utan min gofis!)
 
...men ingen Robelirob är det här idag!
 
Han har åkt tillbaka till farsgubben hans och Hedemora en sväng.
Troligtvis hemma igen på Torsdag.
(Tack gode gud, längre än så hade blitt bra drygt hörreni!^^)
 
Själv har jag precis tjoffat i mig några pannkakor med sylt och grädde,
Hah, nyttigt, ja vet!
...men va tusan!
Sedan igår har jag haft ett enormt sug efter just denna onyttiga måltid.
Bara att slå till,
så det där begäret mättas...
och så behöver jag inte äta det på några månader nu igen!
 
Mumsigt var det i alla fall...
allt utom den jag lyckades bränna nå så jävulskt...
den åkte i soptunnan på direkten!
(det är så man ser till att man inte äter för mycket... höhö! ^^)
 
...Och idag kunde jag inte hålla mig längre,
utan drog med mig min kvarvarande rethosta ner i gymmet efter jobbet!
 
Kanske inte det smartaste man kan göra,
men jag går under om jag inte får röra på mig!
...Dessutom gick det mycket bättre än vad jag hade trott.
Tror inte jag hostade en enda gång under passet,
utan kunde köra på som vanligt! :)
 
30 minuter crosstrainer,
10 minuter rodd,
20 minuter styrketräning.
 
Drog ner lite på vikterna igen...
har för sjuttsingen ingen lust alls att vakna med en sånna däringa hemsk träningsvärk imorgon igen!
Lite är dock helt ok!
 
Nu blir det soffhäng resten av dagen.
Gööött mos!


1 kommentar:

Anonym sa...

Måste nog oxå steka några pannkakor,underbart med en massa hjortronsylt o vispgrädde till ;)