torsdag 17 januari 2013

Bättre sent än aldrig...

Jag kom att tänka på det här med nyårslöften...
 
Har ni några?
Har ni lyckats hålla dem?
eller har det redan skitit sig?
 
När jag var yngre hade jag alltid något löfte...
Det kunde vara allt från att sluta äta godis,
till att köpa en alldeles egen hund.
 
Behöver jag nämna att jag redan på nyårsdagen kom på mig själv tuggandes på en överbliven chokladbit sedan julhelgen?
eller att den där hunden aldrig köptes?
 
Jag gav vid något tillfälle upp nyårslöften,
och började skriva listor med "nyårs-mål" istället...
Uppradade punkter på saker som jag ville göra, och uppnå, under året.
 
Ett år kunde jag bocka av 9 av 10 saker på listan,
ett annat 8 av 10...
Istället för ett misslyckat nyårslöfte,
kunde man då istället vara glad över alla de mål man lyckades med från listan!
 
Skeet bra va? :)
 
En sån här lista,
det har jag faktiskt gjort i år också...
 
Men vad som står på den,
den kommer ni inte få reda på..
Dadadada daa daa! ;)
Hemlighets Naannii är i farten igen!
 
Men jag lovar er,
att varje gång jag lyckas förverkliga något av de målen som finns,
då kommer ni att märka det här! 

Inga kommentarer: