torsdag 17 januari 2013

privatchaufförn jobbar

Kom hem från stan för en stund sen.
Har skjutsat dit mamma som skulle med tåget ner till Göteborg
för att hälsa på syster, Olof och mosterslillfis Kerstin.
 
De jäklarna åker nämligen till Thailand nästa vecka...
och blir borta i sex veckor!
Fusk!
 
Hade också velat vart ner och hälsat på dem innan,
men jag valde att jobba imorgon istället för att ta ledigt...
Känns som om varje timme av jobb är superviktig nu!
Och imorgon fick jag dessutom jobba hel dag istället för halv.
Behövligt!
 
Vet inte hur många saker jag sagt sen i somras att "det får lov att vänta tills jag blir arbetslös!"...
Att åka ner och hälsa på dem, gå till tandläkarn, hälsa på folk som bor långt bort osv osv.
...Men jag verkar ju aldrig bli arbetslös! ^^
SOM TUR ÄR!
Nog för att jag gärna vill få tiden att göra alla de där sakerna,
men inte i kuppen av en arbetslöshet!
 
Det tråkigaste med att inte veta hur länge man har jobb,
är att man panikartat absolut inte vill be om ledigt,
inte ens en timme helst!
 
Men ja, just den här veckan är jag glad...
För jag har fått reda på att jag åtminstone kommer att få jobba heltid några veckor här framöver.
Helskönt!
 
Hoppas att mamma, systrarna, Olof och Kerstin får en mysig helg utan mig!
:)
 
 


Inga kommentarer: