måndag 14 januari 2013

Jobbsökande blomkålsmos med träningssug

Ringde och sökte jobb när jag kom hem från jobbet idag.
Samma svar som på alla andra ställen...
Undrar egentligen hur många gånger de senaste två åren jag hört:
 
"Vi behöver tyvärr ingen nu, men du får gärna skicka ett brev så vi har om det skulle bli något aktuellt"...
 
Ett tag skrev jag en lista på alla jobb jag sökte,
den var 159 jobb lång innan jag la ner det där med nerskrivning. ^^
...och det var ett bra tag sen nu.
Gosh!
 
Men, ja det är klart, hellre att de visar något intresse alls,
än att rata helt och hållet!
 
Det är väl bara att fortsätta kämpa tänker jag.
 
Nåväl, efter att ha skrivit ut, och skickat iväg den där ansökan,
åkte jag hem och gjorde mat till middag och matlådor.
Blomkålsmos, kycklinginnerfilé och sås fick det bli.
 
Har aldrig ens ätit blomkålsmos förut!
Fick bara någon fixidé om att testa...
och det var faktiskt riktigt gott!
 
Nu sitter jag här och väntar på att tvätten ska bli klar för hängning.
Helsugen på att träna är jag också,
men jag tror jag får stå över det idag,
kan ju inte träna skiten ur mig varenda dag,
dessutom blir nog träningsvärken glad om den får slappa en dag åtminstone. ^^
 
Tar och kikar lite mer efter jobb innan jag kryper ner i soffan i någon timme.


Inga kommentarer: