lördag 6 juni 2009

För Prick ett år sen...

Igår...

Gud va tiden rinner iväg!
ETT år! 365 dagar.
Poff, så var studenten så länge sen!
Ta mig tusan dags å tänka på Pensionen snart... ;)
Med tiden, har tursamt nog också en del kilon och centimeter försvunnit också. Fy fan vad jag är glad att jag tog det här steget! Att äntligen sätta igång ett steg i rätt riktning. Ett litet steg, men ändå så stort!
Att Slippa sitta här, som den stora tjockis-Naannii jag var den där Torsdan för ett år sen. Och istället vara en lite mindre Naannii, fortfarande tjockis, men inte alls på samma sätt.
Kroppen är lite mindre, men fortfarande tjockis.
Det är i huvudet det sitter... I huvudet är jag inte alls den anti-tränings människa jag var då. I mitt huvud är jag nu smalare. Jag kan springa 2,5 kilometer på 16 minuter utan att stanna, låta bli sötsaker om jag ger mig fan på det, och jag älskar träningen...
Rörelsen...det aktiva liv jag kommit en bra bit i!
I huvudet mår jag bra nu! :D

Var tvungen att ta fram min studentklänning ur garderoben. Testa och dona. Ta bilder, för att se om klänningen kan ge mig synen av viktminskningen jag annars inte ser.
Dumma spegel som fortfarande inte kan ge mig en bild av något som blir mindre på en näckande tjockis! Jag vill ju se resultaten på kroppen också, och inte bara i displayen på vågen eller strecken på måttbandet!
Men naken går det inte...för jag ser ingen skillnad ändå! "/
Tacka vet jag att det finns tyg! Kläder i olika storlekar, så man kan se nån humm om minskning. Och visst kan man se en liten förändring?
Kanske inte stor. Men den finns ändå där...Över magen.
Tyget avslöar inte längre precis varenda kurva och fettvalk, utan döljer mer den fettklump som finns där under.
Jag blir glad...Happyface! :)


Den bästaste skillnaden: Jag kan sitta, utan att se ut som en hjälplös valross som gått på grund!
8 kilo kan kännas lite, men göra mycket, beroende på vart de tas ifrån. :)

Det här är bara början!

Veckans vikt och mått:
Vikt: 82.6 (-0.4)
Midja: 89 cm (-0.5)
Byst: 103 cm (-0.5)
Stjärt: 104 cm (+0.5)
Mage: 96 cm (-2)
Höft: 99 (-1)

Därmed är New York uppgången ett steg närmare nedåt. Och jag på väg igen...sakta men säkert!

Nu ligger det på. Studentfest för Malin och Crusing i vansbro väntar för kvällen...
Först ska jag ta mig ur den här klänningen och snida på mig kvällens outfit.
En gnutta gladare än jag var för några minuter sedan! :)

Två steg framåt, och ett tillbaks...
Kom ihåg det!











Inga kommentarer: