onsdag 17 juni 2009

Stôllvette ä mäskicka för å användes

Wojne Wojne!
Saftkalas!!! :D
Att saft kan smaka så förbannat gôttigt ibland så här på fisens môs!
Gudomligt nästan. (bara nästan!)
Kanske blir så, när man oftast förbjuder sig själv att inta sådana sockerbomber?
Har kanske druckit max 5 glas saft sedan i September förra året.
Innan dess var jag saftkalas-monstret i egen hög person.

Ikväll drack jag ett glas saft. Bara ETT. Ett sånt där "mittemellanlagom" stort glas. Blandsaft...
Och hela dagens ihopsamlade sötsug försvann! Bara så där...Puffft!
Skööönt!
Så nu var man av med det!
---

Annars har jag ätit alldeles för lite idag. Hatar när det blir så. Men vad ska man ta sig till när hungern redan lämnat kroppen och flytt till varmare breddgrader då tiden att sluta jobbet är inne?
Frukost åt jag iofs. Firade solens återkomst med att tjocka i mig macka. Något jag annars inte äter längre så ofta, och två tillochmed! Tekakor med ost!
Hmm...sen har det inte blitt så mycket mer! :O
Var hungrig en stund vid 1-tiden, men hade ingen lunch då jag jobbade så få timmar. När jag väl slutade vid 3 hade jag inte en tanke på att äta. Kroppen hade väl börjat äta på sitt eget fläsk vid den tiden kan jag tänka mig (?), för hungern fanns ju tydligen inte där...
Åkte hem och drog igång med städningen direkt. Fixade och donade. Torkade och svepte.
Åt några nötter och russin ur en påse nötmix. Vilade nån minut i soffan.
Sen var det redan dags för fotboll!
Spelade och åkte hem igen. Gick en promenad med Pis och Djin. Pratade. Duschade. Satt mig här...
Och nu är det både för sent och för trött här i huset för att orka ta någonting att äta.

Fan va dumt! Varför tänker man inte?
Klart jag fattar att jag måste äta! Det gör jag ju varenda dag annars!
Kroppen luras! Går över förståndet!
Jag har hållt fast på att jag ska äta minst 3 ggr om dagen, hur länge som helst har jag gjort det också...
Och så nu! Nu glömmer jag det!
Bajs!

Men "Ä huvve dumt, får kroppen li!" Sägs det ju...

Får ta nya tag med bramaten imorgon. När jag är ledig och så.
OCH för en gångs skull, inte har en grovstädning här hemma att genomföra!
Städ hos mormor förväntas det ju iofs att bli, men där glömmer man då inte bort att äta i alla fall. Med en mormor som gnatar och bjuder, tjatar, om att man ska ta nånting att äta...
Sockerdricka, glass, pepparkakor, rulltårtor m.m m.m....
Det är då det gäller att hålla BRA mat på hjärnan. Hon ger mig en tuff kamp varje gång jag är dit min älskade mormor. :)

Joggingtur hoppas jag på också. Nästan längtar.
Och så ska jag göra iordning en tacopaj, så det bara är att slänga in den i ugnen på Fredag sen när jag slutar. Så slipper jag stå framför spisen hela Midsommaraftons-eftermiddagen.
Guu va jag är smart ibland! (Det vill säga, när jag för en gångs skull tar mig för att använda den där stora klumpen mellan och över axlarna). ^^

Trötter är hon, småler gör hon.
Det är så när det bara blir ordbajs.

Håll till godo!
Nångång i mitt liv kanske det ploppar upp ett bra inlägg, värt att läsa, i den här bloggen!

// N

1 kommentar:

Sockiss sa...

läsere gör jag, men är mycket dålig på att kommentera. jag vet...^skäms*