söndag 14 juni 2009

Är det inte ett grått hårstrå jag ser?


Kärringtendenser!
Swiiishhh, sa det. Sen blev jag kärring.
Med permanentat grått hår och svamphatt (nåjaa, nästan i alla fall), har jag suttit i soffan med en bingolott framför mig i hela TVÅ timmar nu.
Bingolotto. Händer inte alltför ofta i detta hus direkt.
Nu vet jag varför.
Man vinner ju fan ALDRIG!
Inte ett knyst. Inte en ynka sverigelott engång.
Bläääää!.....

Men ni, vilken underbar helg jag haft! :D
Så skönt att få komma undan från allt som annars är så "självklart". Toalett, rinnande vatten, elektricitet, tv, dator, bredband...ALLT! Och bara få njuta av lugn och ro.
Välbehövt! Underbart!

Tänkte börja med att skriva Fredagens vikt och mått (vilket jag glömde bort hel i Fredagens snabba inlägg).

Veckans vikt och mått:
Vikt: 81.2 Kg (-1.4)
Midja: 88.5 cm (-0.5)
Byst: 103.5 cm (+0.5)
Stjärt: 103.5 cm (-0.5)
Mage: 93 cm (-3)
Höft: 99.5 cm (+0.5)

1.4 kilo ner, och jag är helnöjd!
Kämpa kämpa! :)

Mys-stuga!
Fart på grillen

Sovrummet

Underbaraste sambon! <3Han hade köpt ett helt nytt FISKESPÖ åt mig den lurifaxen!
Jättefint!
TACK Älskling! :D
Trots regn till och från hela helgen blev det en hel del fiske. Var ju tvungen att testa mina nya tillgångar.^^
Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder...
Vem har inte hört det ett X antal gånger i sitt liv?
Och fisk fick vi, en Hel del!
Roligast var två Monster-abborrar på ETT kilo vardera.
Har aldrig sett så stora borrar i hela mitt liv! :O
Annars blev det 2 gäddor, och ett 10-tal mindre abborrar.
Roligt när det nappar!
Smattrande på taket. Levande Ljus. Chips. Myyyyys!
Kortspel i skenet.
Efter första natten i stugan tyckte jag så synd om Snabel, som fick vara alldeles ensam hemma, så att jag åkte och hämtade honom också.
Självklart ska alla mina pojkar få vara med på "semestern"! :D
Mamma-sanna fixar! ^^
Och det verkade som att de båda var helnöjda med läget! <3
Igår kväll hördes röster i de djupaste skogar...
Huuu, Scary! :S
Monster!?
Åh nej, Bara Pis och Marcus som kom för att hålla oss sällskap en natt!
:)

Lördags kvällen spenderades sedan med hamburger-/flintasteks-grillning, mörkerfiske och två parti med poängpoker.

Vikka goa dagar vi haft!
Trots regniga dagar med ingen sol. En välbehövd paus från vardagen.
Förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge innan vi har tid att ta en sån här helg till.
Att så lite, kan betyda så mycket!

Avslutar dagen med lite bilder från kusinvitamin's skolavslutning...
Take Care!




























1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Naanii
Ja gud en sådan mysig helg ni verkar ha haft, skulle vara skönt att ha en stuga att åka till..
kram kicki