onsdag 3 juni 2009

Skiten kan brinna, tiden försvinna

Ställde klockan på kvart i 8.
Vaknade.
Väckte Jimmy så han kom upp.
Tänkte sova en halvtimme till.
Sen var klockan 1 (ETT!!!) :O

Halva dan hade gått.
Det är skönt att sova länge. Men inte så länge...
Önskar jag nångång kunde vakna, utan att halva dagen gått, vara pigg och utvilad.
Men nej, här sovs halva livet bort.
Dumt!

Städningen tog 3 och en halv timme! :O
En riktig storstäd!
Har slängt en massa, och rensat ur de två garderoberna som varit överfulla av skit hur länge som helst. "Aha, det är så där garderoberna ser ut", var sambons kommentar. Då fattar ni hur jävligt det varit!
Åkte till återvinnigs-centralen med bilen full. Plockade. Diskade. Dammtorkade. Dammsög. Torkade golvet. Tvättade.
Skönt och fräsht är det nu! :)

Sen var det redan eftermiddag och en timme kvar till fotbollen skulle börja.
Började balla ur, blev mer sugen på en riktig joggingtur med musik i lurarna.
Så jag gav mig ut, med siktet inställt på att klara "backen efter kurvan efter bron".
Höhö...

2,5 kilometer... 16 minuter non-stop.
Sol, regn och blåst om vartannat.
Jobbigare än vanligt. Kändes som om det gick i slowmotion den sista biten.
Men, nu Jäklar är jag halvvägs till det första målet!
Gu va jag är dutti! :)

Nu skall tider förbättras, avstånd utökas...
Jag är på G!

Under promenaden hemåt ångrade jag mig om fotbollen.
Pinnade på som bara den för att hinna.
Hem och hämta skorna, ta bilen, svänga förbi kiosken för en coca cola zero. Mot gräset! Bollen! träningskamraterna!
Träning dubbelt upp! :D

Träningsnarkoman idag, Träningsvärk imorn!

Om jag orkar spelas det fotboll imorn också!
Halv 7 på planen! Oh hooy!

Övrigt har jag planerat Städning av bilen, Tvättning av kläder och en långpromenad med gungbrädeskor och vovve imorgon.
Ska försöka komma upp lite tidigare än idag.
9-10 tiden blir bra.

Med början till ett stort blåmärke på låret,
är det ändå en slank, stolt och glad en som tar kvällen ikväll...


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Ja du är jätteduktig tycker jag. ja de var ju skönt att du fick sova ut ordentlit de behövde du säkert då..sköt om dig
kram kram kicki