tisdag 23 juni 2009

Crybaby tjockar bake-off bröd ^^

Välkommen värme! Välkommen kortis-dag på Coop!
Välkommen feber och total trötthet! "/

Jobbigaste arbetsdagen på mycket mycket länge. Jag är helt slut!
Fryser och är utmattad. Trött i ögonen och har ont i kroppen.
Var så glad över att få gå hem redan klockan 2. Hem och ut i solen. Till filten. På baksidan.
Med ett aftonblad, en juice, ett paket riskakor och chilinötter i väskan.
Kastade omkull mig på en gång, läste, åt lite mellanmål...Njööööt i värmen.
Sen sov jag. Djuuupt. En riktig sån där febersömn, som man alltid längtar efter när man är dålig.
Vaknade piggare och gladare än jag varit på hela dagen.
Tog en sväng med Pis, Hojen och Putte till Hösjön på pick-nick och bad (jag höll mig dock på land).

Älskade soool, stanna kvar till Torsdag? Då jag, förhoppningsvis, mår lite bättre än idag. Så jag kan njuta fullt ut.

Nu börjar jag bli sliten igen. Dröjer nog inte alltför länge innan jag går till sängs.

Och nej, inga kattungar idag heller! "(
Hagel är piggare än någonsin, och drog nyss en kiss i husses arbetsbyxa.
(Oh nooooooo!)
Kanske hämnas hon på oss för att vi inte låter henne gå ut... ;)
Hur lång tid ska det här ta egentligen?
Otåligare än otåligast! ^^

Träningen ligger på hyllan just idag. Förståeligt, men tråkigt.
Maten går bra. Utmanar mig själv genom att ta en vecka med olika sallader istället för vanlig lunch. Grekisk sallad igår, och en med fullkornsmakaroner, köttbitar, avocado m.m. i idag. Pis är så duktig på goda sallader! tack gumman! <3
Botade dock min självömkan över förkylningen med en chokladcroissant till förmiddagsfikat.
Blääää! Slutar man någonsin tröstäta? "/

Nu ska jag krypa ner här i soffan, och bara önska att jag mådde bra så jag kunde vara ute i den fina sköna sommarkvällen.

Hoppas ni som mår bättre tar tillvara på den här kvällen bättre än jag...

//*Surgubbe*

1 kommentar:

Sockiss sa...

jag förstår dig,,.. jag har haft lock i öronen och rinnande ögon och nos hela dagen. livet är inte sådär super-duper såna här dagar va...? krya på dig nu!