tisdag 9 juni 2009

Bromsklossar undanbedes...

Glada dagar!
Ohh, vad jag älskar dem!

- Kompetens-bedömningen gick bra. Inte så där wihuuuuu-bra som man kan önska, men ändå bra. Inte längst upp på bedömnigsstegen direkt, men vad kan man förvänta sig då man inte jobbat så himla länge, "på riktigt"?
- Solen har då och då kikat fram från sitt molntäcke

- Kort och bra dag på coop, och ledig dag imorn
- Mys-eftermiddag med sambon på en liten tripp till Ludvika


En flöt-hamburgare (FY NAANNII!!! Skäms!), och ingen träning dock, men träningsvärk som heter duga!
Lårmuskler, oh yes!
Nu återkommer mina gamla fotbolls-muskler, som jag slitit som ett djur för att få bort... ^^
Nice! men vad gör man inte för fotbollens och umgängets skull!? :)
.
.
Träningens också förståss. Träningen som kommit igång så jäklans bra sedan sommaren kom svepande. En tröttnande soffpotatis-nisse har förvandlats till träningsnarkoman igen. Och jag känner lust!
Tyvärr syns det inte på vågen... (ännu?)
Fast i ett sånt där "platå-läge" igen, där jag varken kommer redigt neråt eller uppåt, utan bara står och väger på ett och samma ställe hela tiden (med undantag för New York matens resulterande).
Idag är maten återigen min värsta fiende. Bromskloss! Grrrrr....
Den onyttiga maten, den snabba och dåliga.
Jag försöker, lyckas för ett kort ögonblick, sen skiter det sig.
Booooring! "/
Det konstiga är att det bara är maten som skiter sig gång på gång, inte godis-kak-dricka-sötsakerna som det annars varit. Jag har blivit flööötoman, och lämnat min sockermani bakom mig.
Ett steg framåt, eller lika jävligt!?
----

Fler Glada Dagar väntar...
Morrondagens ledighet betyder joggingtur, kanin- och lägenhetsstäd, fönstertvättning och storstäd hemma hos mormor med Lovisa och foooootboooll!
Torsdag, heldag jobb.
Fredag och skolavslutning i kyrkan. Fira kusinvitamin som slutar 9:an och som i höst börjar livet som "vuxen" 160 (?) mil hemmifrån på (hör och häpna över min urduktiga Turbo) Rymdgymnasiet i Kiruna!! :O
Jobb från 12 till stängning, sen tar vi vårt pick och pack älsklingen och jag, och åker till sommarstugan över helgen!
Mys, fiske, serietidningsläsning och myggjagning hela helgen! Förhoppningsvis tittar solen fram en gnutta nån minut också? :)
Denna månad har varit tuff när det gäller pengarna, både en och två tusenlappar har försvunnit från besparingarna. Men som sagt, hur många månader dröjer det inte till jag får shoppa loss i New York igen!?
Vissa skäl, är bra skäl, att unna sig lite extra! :)
Men nu vänder det igen! Skatteåterbäring imorn... Liten, men välbehövd! och Löning på Måndag. Yeeeeyyyy! Money money money! :D
-
Så dröjer det inte länge förän stången kläs och reses heller...MIDSOMMAR!
Dagen då gamla traditioner möter nya...blandas och förnyas. Gamla seder, nya utsvävanden...
Har aldrig längtat till Midsommar som jag gör nu!
Känner på mig att denna kommer bli GREAT!
Först grillning at our place med nära och kära, sen hembygdsgården på storfest med dansband, disco och....Håll i er nu...KAREOKE!!! :D
Gissa vart jag kommer stå som fastklistrad hela kvällen? ^^
Det är en liten stor dag...som kommer betyda mycket!
Kalla mig korkad om ni vill...Här är ja! :)


Glada dagar...
Hela tiden!

1 kommentar:

Sockiss sa...

tack! ja precis... vill snarare titulera mig numera som semi-tjockis... eftersom man ändå är påväg ifrån tjockis-stadiet... =)