tisdag 2 juni 2009

Rattutslag med träningsvärk

Wihuuu idag firas det!
För första gången i mitt liv har jag kört av vägen!!!
Och det precis utanför mitt eget hem!
Kunde väl ha gjort det ordentligt om det nu var tvungen till å ske åtminstone!? ^^

Skulle backa ut från gårn och åka till jobbet, använde fullt rattutslag, som jag alltid brukar göra...Vem fan har ställt min bil så ovanligt att det gamla fullt-ut-rattutslags-knepet inte fungerar!!? :O
Pang sa det när jag körde upp över cementkanten som skiljer grusgång och dike åt, så kom jag varken framåt eller bakåt sen.
Med ett hjul hängande ut över diket i luften satt jag sen med spöregn utanför, och ringde ett gapskrattande skämmigt samtal till min sambo:
-Öhhh, hej! Kan du komma å hjälpa mig? Skjussa mig till jobbet eller nått...?
- Va nu då? Startar inte "gollen"...*suck*
- Joo, den går alldeles perfekt, men jag sitter fast...i diket.
-Va ha du ditt rackel gjort nu då!?
....

Haha, med denna början på dagen sköt humöret i topp!
Att skratta över något så fult komiskt som detta borde jag göra varje morgon innan kaos-byggarbetsplatsen-coop hälsas på.
Men "gollen" och sambon skulle nog inte gilla det nå vidare...^^
Tyvärr.

Så jag fick åka sambo-taxi till jobbet för att hinna. Stackare som alltid får ställa upp på mig och mina rackel-tendenser.
---

Och välkommen tillbaka träningsvärk!
Det känns i magen å låren efter fotbollen. Skönt, men ändå inte. Jobbigt att man aldrig är förberedd på att det ska göra ont när man rör sig en millimeter hit eller dit.
Tung-bitar-tekniken har fått användas både en och två gånger under slänga-upp-röven-på-kassastolen-arbetsdagen.
Men jaaa, det är synd att klaga. Man märker ju att mucklerna jobbat hårt i alla fall! :)

Och det ska de få göra mer imorn också är det tänkt (bara jag lyckas ta mig upp ur sängen)
Joggingtur eller fotbollsspelande igen, kanske båda...
Snabeldraken ska få sig en rejäl svängom och armarna ska hänga tvätt.
Ledig daaag och fullt upp!
Rörelse!

Grillning, tv-tittande, och älgfiske-tur har jag och Jimmy hunnit med ikväll också. En långt-borta älg och en tjuvfiske regnbåge (*Schhhh*) såg vi. Men lugn bara lugn...de lever båda två, hemma är de också, troligtvis sitter de i sina små favvo-soffhörn i skogen vs. älven nu.
Precis som det ska vara. :)

Nu är det natten.
Gunatt! :)

Inga kommentarer: