onsdag 10 juni 2009

Skrubba, dona, Hoyyy

Jaaa, nån städning åt kaninen blev det inte...
inte fönstertvätt och städ hemma hos Mormor heller.
Det går inte att tvätta fönster när det regnar påstås det. Jag skulle säga tvärrt om. Det borde ju gå alldeles perfekt. Bara å öppna fönstren å ha på lite skrubb så går det av sig självt! ^^
Men nej, städen hos mormor lämnar vi till nästa vecka. Så hoppas vi på bättre väder då!

Allt det andra har jag i alla fall lyckats plutta in under min korta dag. Hann till och med försova mig "liiite" (dvs till halv 12, istället för att gå upp vid 7 som jag hade tänkt). Bra då man kan dra till med försovningar under lediga dagar, då kanske man kommer upp i tid de dagar man ska jobba!?
Joggning, och veckans mål nåddes på 17 minuter. Lite längre, lite jobbigare...

Nån dag, när lusten, orken och allting annat som kan falla på faller på, så ska jag försöka mig på 5 Kilometer non-stop. Kan ju ändå jogga runt tre kilometer utan att dö på fläcken nu.
Mycket gör man med vilja!

Promenad, handling, hemmastäd, matlagning och en kort påhälsning hos mormor (för att konstatera att det verkligen regnade uppe hos henne också :D ) har jag hunnit med. Och nu är det snart dags för fotboll på gräsplan... :)

Perfekt väder för glidtacklingar!
Ge eller ta, är den stora frågan!

1 kommentar:

Sockiss sa...

snällt att ni ska städa hos mormor! hade jag också gjort om inte mormor bodde ett helt land bort. =)