lördag 20 juni 2009

090619

Jag vill bara skrika ut det! Har velat göra det hur länge som helst.
Hållt på att försäga- och förskriva mig flera gånger.
Men det var en överraskning, en hemlis.
Tills igår.
Då släppte vi bomben:

VI FÖRLOVADE OSS! :D

090619. Midsommarafton. I kolarkojan. Kärlek.

Ringmärkning

.................

Hade ni frågat mig för bara...jaaa... ett och ett halvt år sedan hade jag svarat att jag aldrig i livet ville förlova mig. Varför skulle jag? Då det egentligen inte spelar nån roll? En ring hit eller dit? Man behöver ingen ring för att visa sin kärlek till någon. Och nu för tiden gäller inte heller den gamla "giftemål inom ett år"-regeln heller. Så varför?
Men jag kom in i en fas då mina tankar om ringmärkandet förändrades. När, hur och varför har jag ingen aning om. Förlovning blev nått fint. Något speciellt. Något kärleksfullt. Inte för att man behöver ringar på fingret för att visa att man är "upptagen", utan för att det är "heltmeningslöstperfekt", men ändå betyder nånting. Ett steg längre i förhållandet. Ett steg framåt. En fin markering.

Jag älskar min Karl! <3
....

Midsommarafton också. Inte lika mycket som min förlovningsdag förståss ;) , men ändå midsommarafton.

Firandet började med en brännbollsmatch för spelsugna människor. Tyvärr var det inte allt för många som var det. Men vi fick allt ihop två lag efter lite runt-ringande.
Jobbigt värre. En riktig flåsattack.
Men kul, ojj så kul!

LaguppställningFör att få lite extra midsommar-brännbolls-energi.
-Ta en cigg å en klunk öl!

Självfallet var det också vi som vann! ^^
Vad annars med den uppladdningen? ;)

Bråttom bråttom blev det sen. Hem. Duscha. Fixa. Dona.
Mixa chokladtårte-smet. Ställa in i ugnen. ut med den. in med tacopajen. Fixa toppen på tårtan. Duka. Dona. Dona. Och dona.
Sen kom folket.
Och festen var igång!
Pis <3

Folket.

Maaaaaaaat

Och dricka. Intagandet av onyttigheter var TOTALT!
Och gott.
Flöta bör man, annars dör man!
Humöret på topp och umgänget helt underbart.
Mätta, belåtna och lagom Raaauuusiga tog vi till de få chaufförs tillfällen som fanns för kvällen och begav oss hela högen upp till Hembygdsgårn där faster och ett par andra "nissar" ordnat byns enda och bästaste BRAKFEST!
Tjål med folk till tusen. Singstar-jakt. Singstar. Umgåsning. Intag av rusdrycker.

Långt in i natta höll vi igång innan det blev dags att hälsa på täcket och kudden i några timmar. Hade inte kunnat vara nöjdare med kvällen. och det kändes en hel del imorse kan jag lova!
uhhhh, jobbich att jobba idag! "/
Men va tusan. Lite slitenhet får man allt räkna med. :)
Tröttheten börjar gå över lite nu, och jag sitter med världens ångest över kvällen. Borde just nu hålla på att göra mig iordning för en festkväll i Lindesnäs. Sommarens ENDA festkväll i Lindes (festeriet har gått i konkurs, och traditionen med midsommardags-fest är det enda som konkursförvaltningen har).
Men här sitter jag och har "bestämt" (eller???) att jag inte orkar åka iväg. Spöregn är det ute också, och festandet är näst intill utomhus.
Men ändå....ÅNGEEEEEEEEEST! :S
Nåväl. Jag ska avsluta här. Så får vi se vad det blir.
Kan hända att jag hamnar på dansgolvet ändå, trots allt.
Veckans vikt och mått:
Vikt: 81.0 kg (-0.2)
Midja: 88.5 cm (+-0)
Byst: 104 cm (+0-5)
Stjärt: 103 cm (-0.5)
Mage: 93 cm (+-0)
Höft: 98 cm (-1.5)
See yaaaaaaa.
Stjärt:


































2 kommentarer:

Bröllopsbloggen sa...

hej hej satt och blippade runt lite i blogg världen och hamnade här

Grattis til förlovningen så kul
när kommer erat bröllop att bli av då?

vi ska själva gifta oss 090909

kram

www.brollopsbloggen.webblogg.se

Anonym sa...

Sicken gullegull-bild på mej ;-)!
Men den bjur ja på :-D!
Bara för att ni förlovat er (GRATTIS o LYCKA TILL <3!) och för att midsommarfesten blev så himla lyckad.
Heja alla bästa säfsingar m.fl som vågade sej t hembygdsgårn när vi vågade oss på att ordna nåt:-)!
Puss å kram / fastra´ di