tisdag 14 april 2009

Träna med mutor, stå emot!

Duktig-Naannii tog sig en joggingtur ikväll!
Inte så lång, för kondisen är verkligen inte den bäste än, men stolt är jag ändå. Varje gång jag ens tar mig ut är en vinst just nu.
Det tar tid att komma in i det, men in i det, ska jag...
Måste jag (rättare sagt) för att någongång klara sommarens joggning-mål!

Känslan av att ge sig ut på vägarna i fina, ordentliga, och SNYGGA träningskläder och skor var helt otrolig. Vilken skillnad från att ge sig ut i sketna tygskor och gamla trasor.
Idag ägde jag vägen!
Naannii is happy-face, idag igen!
Träningen gör Naannii glad.
Wihooo! (eller nått?) :)

Det här förjävlans jäkla bajs ägget kom Jimmy dragandes med til mitt soffhörn alldeles nyss! Han är snäll som försöker stötta sin flickväns beslut att försöka låta bli godis, och hjälper mig alltid genom svåra godis-begär! Noooot!
Lite får jag väl skylla mig själv, det är ju trots allt jag som köpt allt godiset åt honom...men ändå!
Jag köpte det INTE för att han skulle öppna en nötcreme mitt i fejjan på mig, så att lukten bara sprider sig genom hela rummet.
Jag köpte det inte för att han skulle lägga upp godis efter godis precis bredvid mina händer på tangentbordet.
Jag köpte det inte för att han skulle sitta och vifta med en lys melk mitt framför min mun och försöka trycka in den i min mun.
Och jag köpte det absolut inte för att jag skulle få lov att kasta ner godiset till en glad Djin på golvet för att inte äta det själv.
Fakta: Precis så har jag det ikväll!
Tack Jimmy för ditt underbara stöd! ;)

Men, trots mens och något så enormt choklad-sug, så ger jag inte efter!
Idag är jag stark. Duktig! :)

Jag klarar mig riktigt bra denna vecka också, hitills.
Men ibland är det svårt.
Kanske är det bra att Jimmy försöker få det svårare för mig ibland.
Kanske blir det lättare att motstå godiset då, än om han bara skulle sitta här intill å snaska.

Let the good times Rock!

Inga kommentarer: