söndag 26 april 2009

festen fick ett tragiskt slut

Håhåjaja!
Mamsens kalajs började med topphumör och en massa skratt, men slutade hemskt, med gråt och oroligheter.
Mina två systrar skulle en bit in på festeriet åka ner och hämta min älskade sambo som tror att han är "fint folk" och alltid kommer för sent.
Pang! mitt i festen. "Där sköt de visst nån" var första kommentaren. Sen skratt.
Det blev tyst när vi såg två ur brandkåren kom i civila bilar fort som satan förbi oss, faster pratade i telefon, sen bara sprang hon.
Samtalen till syster tutade upptaget och allt blev genast mycket oroligt. Sen sirener...
Hemska minuter gick innan jag fick tag på Jimmy och fick höra att de var oskadda. De var först på plats vid olyckan.


En bil körde på en motorcyklist. I vår by känner alla alla.
Blev inge vidare drag på festen efter den händelsen. Ett hastigt party-avslut.
Det är hemskt när saker händer så nära. Hemskt när man dagarna innan suttit i kassan och skrattat med personerna, som nu ligger på sjukhus med båda benen brutna eller personerna som satt i bilen som körde på. Hemskt när man känner de inblandade, deras barn och när man ser hur dåligt personer som sett det hela mår.
Jag känner med er! "/



Nåväl, det var trots allt mammas födelsedag. Och vi hade en riktigt skoj kväll till en början.
Moa och Linn var hemma. Grillen stod tänd. Presenter öppnades. Folk skrattade. vattenpipan var med. Och vädret var härligt.
Grattis älskade mams! <3 Syskonkärlek! <3
Limpan kom direkt från efterfesten
Muskelspännar-musan
Älskade Mams!

-----

Måste bara visa min underbart fina balklänning jag hade för ca. ett år sedan. Testade den igen igår, och lite måste det faktiskt ha hänt med min kropp sedan dess. Skönt att se! :)

Sista bilden för denna dag och helg. Pisas och Hojens nyhämtade Kisse: Simba!
Så förbannat liten och söt!

Kort och konstigt inlägg. Sent för att vara en Söndag, igen!

Konstig helg med snabba vändningar. Skratt och gråt omvartannat. Mams födelsedag och en olycka. Medlidande och underbart god mat. Tror jag har ätit upp mig minst 10 kg bara de här två dagarna. Blandade känslor för allt. Ska bli skönt med en ny vecka nu.

Grattis mamma! Hoppas din födelsedag blev bra i det stora hela, trots allt! Jag älskar dig! <3












Inga kommentarer: