fredag 24 april 2009

Försommarvärme med bröst i knävecken

Åhhh, mysdag!
Solen skiner och det är 18 grader varmt!
Sommarkänslor.nu! :D

Kämpade mig upp vid 8 och tog en lång promenad. Hade tänkt jogga, men Djin var verkligen inte på humör för nån sådan resa, utan ville helst härma Ferdinand och sniffa på allt som kom i hans väg. Men mja, lite powerwalk mellan alla stopp blev det allt i alla fall!

Kom hem, hängde tvätt och la i en ny, duschade, gjorde mig iordning..och åter en gång...städade!
Blir galen på att vi aldrig lyckas hålla det städat och fint i mer än en dag eller två! Men det är inte helt enkelt med 2 galna katter som river sönder och har ner blommor, och en extremt vinterpäls-lossande vovve heller ska ni veta! :)

Jobb i 3 timmar. Helt värdelöst och egentligen inte behövligt med tanke på de få kunder vi har just nu. Men, trots allt nödvändigt för att få ihop mina sista timmar till halvtid denna vecka. är glad att jag får jobba överhuvudtaget!
Malan hängde med hem och vi mös lite ute på baksidan med en nyfiken Snabel som äntligen har börjat få vara ute lite grand ibland. Så sööt är han när han nosar och busar med allt. Reagerar på vart enda litet nytt ljud han hör och kutar in så fort han blir rädd! Mattes älskling! <3

Vecka 30 i mitt gå-ned-i-viktande är förbi. Och måtten börjar se bättre och bättre ut! Dock gick det som jag trodde med kilogrammen, alltså uppåt. +0.4.
Bara att kämpa vidare! Så här långt in i leken kan inte en enda liten motgång stoppa mig! :D

Dagens vikt och mått
Vikt: 80.8 kg (+0.4)
Midja: 88.5 cm (-0.5)
Byst: 103.5 cm (+-0)
Stjärt: 103.5 cm (-0.5)
Mage: 95.5 cm (-0.5)
Höft: 97 cm (+-0)

Happyface-Naannii lyxade dagen till ära till med att bära klänningen som i Julas såg ut så här:

Men som nu mer ser ut så här: Gaaah. Göööööööööööööööt!
Å titta mina nyckelben! :O
De syns, alltså finns de!

Trodde aldrig det kunde finnas någon negativ sak med att gå ned i vikt...men joo, Jag har faktiskt upptäckt en!
Dagarna efter jag gjorde tatueringen använde jag min "trekantsbikini-överdel" istället för Bh då bh:n skavde oerhört precis i mitten av en stjärna. Och vet ni vad!?
Jag fick skavsår på mina nyfödda nyckelben!!! :O
Får sätta vaddering mellan kroppen och tyget i sommar, oerhört snyggt!
Eller så får jag helt enkelt släppa ned tuttarna till dess rätta atmosfär... knävecken, där de hör hemma! ;)

Snart tänds grillen! Hamburgare står på menyn för denna underbara försommarkväll.
Mys med mina älskade.

Vi, mina vänner...
hörs imorn!

<3








Inga kommentarer: