torsdag 23 april 2009

Tuppen söver å ja ä öppe

Update...
klockan är nu 07.37 och jag har hitills:
- Suttit och slappat framför datan
- Gått en promenix med Djin
- Klarat av non-stop-jogging till vägen som går in mot fågeltornet
- hängt tvätt och lagt i mer skittvätt
- Gjort rent duschen och duschat
- Ätit frulle
- Försökt lära mig Gimp (som ni kanske ser på bilden)
Och...ja, nu sitter jag här.

Det där är typ mer än jag brukar hinna på en hel dag för tusan!
Men vad ska man göra när man en ledig dag vaknar 04.45 och absolut INTE kan somna om hur mycket man än försöker!?
Haha, jag är nästan lite sur på mig själv för att dagen vaknade så tidigt! När jag väl FÅR sova, då jäklar kommer jag upp innan tuppen ens hunnit ur hönsgården! Och när jag absolut inte ska sova, då jäklar sover jag hur många tegelstenar nån än skulle slänga på mig! Gaaaahhh! :D
Vore en dröm att komma upp så tidigt varenda dag, utan några problem! (eller åtminstone alla jobbdagar).

Va lång den här dagen kommer att kännas. Va skönt! :)
Somnar bergis en sväng när jag kommer hem från stan ändå, Energin har ju som sagt inte varit på topp på sistonde.

Men halloooooo! Nu har jag i alla fall klarat veckans jogging-mål i jakten på de 5 non-stop kilometrarna! Jag orkade tillochmed jogga en bit på vägen hem! Blir så glad på mig själv varenda gång jag gör något framsteg!
Nästa vecka är det de andra plogstolparna från fågeltorn-vägen som gäller! :D

Denna dag börjar oerhört bra trots allt!

1 kommentar:

ida sa...

hurra vad du är duktig med din jogging och dina mål!!!