onsdag 8 april 2009

Springer jag, shoppar vi...och Färjestad tar GULD!

Cool-kid Naannii Lyckades!
05.45 imorse lämnades den varma sköna sängen, och en Naannii och hennes hund stack ut på en joggning tur!
Väldans stolt tjej är jag idag! Riktigt bra gjort för att vara jag! *klappar mig själv på axeln*.
Gick mycket bättre än jag hade trott. 15 minuter orkade jag jogga på, innan jag bromsade upp lite och började gå i rask takt istället. 25 minuters träning totalt.

Inte nån vidare lång sväng direkt...Men den brukar iaf ta minst 30-35 minuter att gå, så jag är nöjd.
Kan ju alltid bli bättre...det SKA bli bättre.. och längre!


Känns dock i mina lår att jag inte sprungit på länge. Välkommen tillbaka träningsvärk! :)
Skönt bara att den inte dyker upp på samma ställe hela tiden, utan flyttar kring lite i kroppen så där! Vore lite träligt att få ont i röööva efter varje ny träning.



SVENSKA MÄSTARE 2009...
Världens bästa FÄRJESTAAAAAAAAAAD!
Fy fan va ni är bra! Vilken känsla! Vilken match! Vilket lag!

Gönne!
-----

Tredje dagen med mat-utmaningen. Och det har än en gång gått riktigt bra!
Kunde stå emot smörgåstårtan som serverades i fikarummet till och med...DET om något brukar vara väldigt svårt för en tjockis-naannii.

Veckorna med mål går så mycket lättare än de andra. Tror jag ska försöka sätta upp små mål för varje vecka nu. Så jag har nått nytt att kämpa för hela tiden!


Om 2 dagar får jag veta om denna veckas mål lett till någon nedgång! Hoppas hoppas!


Föressten, Jimmy kom hem nyss, och sa att han hade sett Hagel! :O
Nere på grannens gård va han den spjuvern. Tyvärr stack han när Jimmy försökte närma sig. "/ Nu har vi ställt ut lite mat på baksidan, få se om han vågar sig hit och äta lite...kanske kan kattisen komma hem igen. Skönt att veta att han lever i alla fall! Kattemissen!


Imorn är ledig. Eller ledig och ledig...har massor att göra, men inge coop-arbete för min del! :)
Skönt att vara ledig den jobbigaste dagen på Påskveckan. Slippa allt klag å allt folk! Oh yes!
I stället ska jag försöka ta mig upp i tid. Så jag hinner ta en joggningtur, duscha, färga håret och städa innan det bär av mot Borlänge och Kupan för en shoppingtur med Mams, Malan och Lindi.
En riktig tjej-shopping-dag! Wiiiie! :)
Var länge sen jag var iväg på shopping...

Kanske kommer jag bli köp-galen? :O
Och, hur mycket kläder kommer jag komma i, som jag förut hatat när jag sett dem på mig?
Det har ju trots allt försvunnit några kilon sen sista shoppingen.
Kommer jag fortfarande bli nedstämd av att se mig själv i provhytts-speglarna?
Uhh, nu blev jag nästan lite rädd...Kanske ska skita i å testa för mycket.


Kul å komma utanför Byn's gränser ska det då bli!


CIAOOO!




Inga kommentarer: