fredag 3 april 2009

Träningsvärk och mamma-sanna!?

AJAJAJ!
trodde jag ja! Haha. Tokke fel jag hade.
Gick hur bra som helst att komma ur sängen imorse. Trodde nästan att det skulle vara så illa att jag skulle få lov å sjukanmäla mig idag, så här efter 2 milarn. Men nope!
Lite ont i röven har jag när jag går, å det gör lite ont i rygg och axlar i vissa lägen...Annars är jag fit for fight! Vart är skidspåren? :P

Är jag verkligen så vältränad? eller har jag bara tur?... eller nå?
Att åka 2 mil på längdskidor är ju inte direkt nått jag gör varje dag (fast det faktiskt borde det), tyvärr.
Men jag är happyface för den rörlighet och icke ont jag haft idag. Yeeeeeyyy! :)

Dessutom ser Naannii ljuset i tunneln igen! Det gick vägen! Det gick nedåt!

Veckans vikt och mått:
Vikt: 82.2 kg (-0.8)
Midja: 90.0 cm (+-0)
Byst: 105 (-0.5)
Stjärt: 103 cm (-1)
Mage: 97 cm (+-0)
Höft: 97.5 cm (-2)

Spela volleyboll, träna i källaren, och åka 2 mil verkar vara det jag borde göra varenda vecka från och med nu! :D
Fast snön är ju snart helt borta. "/

Nä. tror vi lämnar skidåkningen nu. Vinterns mål är ju avklarat!
Nu satsar jag på mitt "ny-gamla" mål istället:
Att kunna springa/jogga 5 kilometer utan att stanna!
och när det är gjort, väntar EN MIL!
Vårens mål är satt!
Ujujuj, hur ska detta sluta?
Ska försöka kämpa mig igenom det här så fort som möjligt nu, så jag slipper ut å pressa mig själv till 1000 när snöflingorna redan börjat falla i höst.
Alla mina mål verkar alltid nås i sista sekund. Höhööömmm! Ändring Naannii!

En Mamma-Sanna sitter här som på nålar. Hagel (som Jimmy så fint har döpt den andra katten till), har rymt! :O
Älsk har städat så fint här hemma, och vädrat lite. badrumsfönstret lämnade han pyttepluttigt öppet, så att katterna inte skulle kunna ta sig ut där.
Nu när jag va på toa hörde jag något bakom gardinen. Såg en skymt utav den svarta lilla kattemissen, ett knarrande från fönstret, å sen... tassar på skarn! :O
Lille kattisen, kom in snart! Hoppas bara han hittar tillbaka!?
Imorn kommer eventuellt ett par hit och tittar på honom. Han kanske kan få ett riktigt bra hem, utan hund att vara rädd för.
Om han nu hittar in tills imorn när de kommer dvs. "/

Snabel går det riktigt riktigt bra för här hemma. Igår stod tillochmed han och Djin och åt ur samma matskål! :)
Djin måste verkligen undra vad jag å Jimmy är för enna jäkla idioter som inte låter honom äta upp kattmaten, när de får glufsa i sig hans mat så gott de vill.
Men han är duktig min Djinnis. Mattes älskling! <3

Jobba heldag imorgon också. Sen är jag ledig på Söndag. Fiske och grilltajm då kanske?

Ikväll har vi haft besök av en massa härliga människor. Tittat på tv, flottat lite chips och haft allmänt trevligt. tyvärr blev det sent alldeles för fort, och de har gått hem. Jimmy är ute på sina vanliga helg-upptåg (är hos en kompis), och jag sitter ensam här i mitt soffhörn.
Ganska skönt faktiskt.
En skön ensam stund innan läggdags.
Men jag kan inte sluta oroa mig för Hagel... Kom hem kattskrälle!

Keep up the good work!

2 kommentarer:

Musan sa...

Hoppas kattskrället kommer hem =). Åh soffhörn va är det för nåt, har inte haft tid att sitta stilla på så länge så jag minns knappt hur det var. Men snart ska ja också sitta stilla å ta det lugnt =) Duktig du är syster som fått en nergång denna vecka Puss

Anonym sa...

Ja du är duktig med din träning.. ja då är du bra tränad om man inte får ont efter 2 mil på skidor. Ja hoppas att katten hinner komma hem innan dom som ska titta på den kommer.. Ja de är skönt att sitta i soffhörnet och ta de lungt..Ha de så kul på din lediga dag på söndag.
Syns till veckan kram Städtanten